01.11.2008

Oh my god...22 dager til jeg blir 25....fytti!

Det var vel i grunnen ikke det dette skulle handle om, men ei overskrift som kun lyder "1.november" kan ikke skryte på seg å være særlig spennende ei heller appelerende..Derav overskriften, just in case..

Den siste uka har vært et helvete og form/tilstand har ikke vært i noe skrivemodus, derfor har det vært litt stille her i det siste. Men jeg regner med at DU, min trofaste sniker, ikke lar deg avfeie av noen dagers stillhet, men jeg regner med at denne bloggen er en av de faste du kikker innom ett par ganger i uka, uansett.. Det tror jeg nemlig. Det viser seg vel at det er svært vanlig (dette er da ikke basert på noen forskning, men ren gjetning), at man har noen faste blogger/hjemmesider man pleier å sjekke, enten i løpet av uken eller når man setter seg ned i helga og sjekker hva som har skjedd den siste uken. Jeg har da en kilde som understøtter denne teorien.

Det jeg ville med dette innlegget var vel å skrive hvor tullete jeg synes det er med Halloween. Ja, det var i går som vi alle, enten vi vil eller ikke, har fått med oss. Amerikaniseringen vil ingen ende ta og jeg regner med det ikke ender her...uansett, jeg har ikke rukket å få med meg noe i den siste tiden, så om det har vært massive aksjoner for å få folk ut i kostymer, vites ikke. Jeg skulle selv egentlig i Halloweenparty, men formen satte en stopper for det. På en måte hell i uhell, jeg haaater nemlig å kle meg ut. Det er noe av det verste jeg kan utsette meg selv for. Den siste gangen jeg kledde meg skikkelig ut, var da jeg hadde forvillet meg i Speideren og det ble arrangert karneval. Da var jeg Mikke Mus i svart bukse, med ører og rød nese, eller var den kanskje sort?:P *gremmes* Dett var dett for meg...og min karriere som utkleder stanset der. I moderne tid har jeg gjort noen fatale forsøk på å kle meg ut til 80- og 90- tallsfester, uten videre hell...

Derfor synes jeg også det er tull at vi nordmenn har trykket denne tradisjonen til vårt bryst, den er jo ikke en gang amerikansk når jeg tenker meg om....men uansett, det er jo fra USA vi har adoptert den...

Det ringte forsiktig på døren..jeg hørte det tasset i små føtter utenfor..det ble stille, jeg mutet TVn, holdt pusten...føttene utenfor døren tasset stille videre, uten noe "trick og treat". Det går en halvtime. Det ringer på døren, ikke så forsiktig denne gangen, jeg holder igjen pusten...jeg hører noen stemmer...er det Dracula og Skjelettet? "Vi banker på...".....bank bank.....Ingen som åpner døra her i gården....jeg holder pusten litt til..."Nei, nå synes de sikkert vi er masete..." Deretter hører jeg barneføtter tusle videre..ikke noe hell her i gården. Jeg åpner døren sakte, forventer råtne egg og tomater utenfor, men det er ingen spor etter noen. *puh* Det var den kvelden..

Følg med i morra eller senere i kveld, så skal du få vite hvordan min Thai Laks og koriander/chili/vårløkbaserte maisplettene blir...gleder meg allerede til å smake=)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hei:)
Bra blogg du har!
Halloween e jo bærre råstas da!!!
Men t forskjæll fra dæ så e jo æ vældi gla i Amerika og dåmmers tradisjona;)
Hadd æ itti kalkun så sku æ farsken mæ ha feira thanksgiving å:D
Kvar sin smak! :)

Elisabeth sa...

Hehe..jeg er anti- USA jeg veit du..styggedommen, skryter til og med på seg pizza:P:P

Men takker..du får følge med på bloggen da veit du, bra du kommenterer litt også...liker det=)