12.02.2009

..ikke bare har jeg sett film, men jeg har kjøpt..

Sweeeeeeeney Todd.....
Denne så jeg enda mens jeg jobbet for TK, fantastisk film, selv om jeg opplevde det å måtte på do midt i åpningsreplikken. Ikke så kult, jeg satt da i to timer'ish og holdt dette da for meg selv. Men herlig film, grotesk, dyster, komisk på sin måte, morsomt innslag av musikk og en merkelig sympatifølelse for den blodshungrige barbereren. Som alltid BRILJERER Johnny Depp. For meg er han den ultimate skuespilleren. Fantastisk!:) Se den!!

Denne her også...

gleder meg til å se den, rakk aldri å se den mens den gikk på kino...tror det er en go go film..kanskje sånn følelse du får når du ser Little Miss Sunshine, eller Me and You and Everyone We Know...et godt brukt ord i denne sammenhengen er - feel good - men det er jo ikke til å legge under et tre (?) at man føler seg glad og lykkelig etter å ha sett filmer som klistrer et smil på munnen din..og der blir det værende gjennom hele filmen. Sånne filmperler er sjelden, men de finnes. Så la oss håpe at dette er en av dem...:)

Jeg har også slått til med mer animasjon....Shrek den tredje...ikke den beste av de tre filmene, men den har sine sider...Og Horton Hears a Who, og jeg vil ikke høre noe om Blue Ray. Tull!! DVD RUUULE!


Så mine nyvinninger:) Me like me like...jeg får til og med sett noen av dem..nå mangler jeg da for å komplementere dette "samlingen" Ratatouille og den nyeste Madagsacar filmen...og seff ett par Ghibli som ikke har funnet veien i postkassen...en annen film jeg har lyst til å se er en som heter Menage, eller Glasses på engelsk..får se om jeg finner den...

Peace out:)
*kilder: impawards.com

Ingen kommentarer: