06.10.2009

Konfliktløser...

Her er en typisk dag på jobben (eller d.v.s i friminuttet)..

Dette skjedde i dag.....

Noen barn får ikke huske, jeg må leke diplomat (gav dem 50 krona akkurat)....og fikk ordnet opp...

Jeg rekker såvidt å snu meg rundt før det kommer to jenter løpende bort for å fortelle at de ikke fikk lov til å se på at noen større barn lekte med en basketball, jeg løper etter (over skolegården, inn gjennom skolebygningen og ut på den andre siden), hvor det står noen 7.klassinger og kaster en ball. Jeg sier litt strengt "disse jentene sa de ikke fikk lov til å se på dere...stemmer dette?" (det er viktig å få alle sidene av en sak også....)...joda...dette stemte, men det de da repliserer med er jo at de to jentene hadde vært ekle og forstyrret dem, så inngår vi deretter et kompromiss, de kan stå der så lenge de ikke forstyrrer....dette var greit og jeg haster gjennom skolebygningen, ut til skolegården, gjennom den ut tilbake på "plass"....

I det jeg har kommet meg på "plass", kommer det enda to jenter løpende for å fortelle meg at noen har plaget dem og at ei jente gråter...her viser det seg da at noen er uvenner og at de krangler støtt og stadig...litt trøst og oppfordrining om å lage regler til leken som alle må følge....de funker til en viss grad..jeg går deretter tilbake....gjennom skolegården...på "plass"....

Blodet drypper og ei jente kommer bortover...gråtende, en har kastet noe i ansiktet hennes slik at hun blør fra alle mulig vinkler og nesehull..toppen av kransekaken er det å få blod over hele skoen min...jada..så nå har jeg en stor rødflekk (denne er da dratt utover pga av det dårlig været. Les: regn).

Bare dette er jo en heltidsstilling. Men i alle fall har jeg da gjort noe fornuftig i friminuttet.

Sånn var den dagen...:P

1 kommentar:

Anonym sa...

Sånn er livet som lærer
Er tdligere elev på Bryn. Gikk ut i 2005