21.06.2009

,,,vil ikke vil ikke vil ikke...

Jeg har enda ikke kommet i "jeg gleder meg, jeg vil" modus til sommerjobben som starter allerede tirsdag. Jeg har ikke pakket, jeg har ikke forberedt meg særlig godt, jeg har ikke lest det jeg bør lese...jeg har ikke printet ut ting og tang. Jeg er rett og slett ikke klar for å dra.

Men....hva kan man gjøre med det...rett og slett, ingenting!

Så, det er vel bare å kjøre på. Kjør hardt, kjør stil. Var det ikke Tore Stil (pizza, p-p-pizzafyll) som sa dette en eller annen gang på 80-tallet? (eller var det 90?)

Jeg gikk fra å være begeistret, til å få en lunken holdning, deretter ble jeg veldig ekstatisk, for så å gruve meg, nå er jeg vel på ett eller annet nullpunkt imellom alt og avventer mer. Så, Gardermoen 10:00 på tirsdag. Da må man være klar. Og 3 uker...hva er vel det? Det er jo ingenting....EGENTLIG. Skjønner egentlig ikke hva jeg driver og roter med. Er jeg så pingle? Redd for å være uten min kjære? Redd for å reise alene? (NEI, det er det i alle fall ikke). Er jeg redd for det ansvaret som medfører jobben...hmm...nei, det er jeg jo ikke. Jeg er jo utdannet i riktig retning, så dette faller jo innenfor et relativt beslektet område. Jeg lurer vel litt på hvordan jeg skal bo...får jeg rom alene, eller må jeg dele, hva skjer med mat og ting og tang. Klarer jeg å aktivisere disse folka? Vil jeg komme til å bli kjent med noen (denne bekymringen er vel stort sett ikke helt reell, med tanke på at jeg anser meg selv som en relativt utadgående og hyggelig person, uten særs store vanskeligheter med å bli kjent med nye folk). Men det er jo alltids noen bekymringer og slikt som følger med noe ukjent. Jeg tror nok at jeg er like spent som de som skal på den faktiske språkreisen. Det er jo kanskje en liten trøst. Jeg får heller trøste dem og søke trøst i trøsten:O)

Vel, nå skal jeg ikke fabulere for mye, men det er litt godt å fabulere litt. Selv om man fabulerer på sin egen blogg og ikke i en liten dagbok man har i en liten skuff på soverommet. Men men...eksponering er vel nøkkelen til..tja, enda mer eksponering?

Er forresten fremdeles i Meråker.....back in Oslo tomorrow. Da må noen sørge for at det er sol, ellers blir jeg sinna!

2 kommentarer:

Tonje sa...

Ikke Tore Stil nei. Ståle Stil :D

Tonje sa...

Forresten, grattis me jobb, å lykke t :)