04.11.2009

Høstens depresjoner.........

Vinteren har såvidt begynt å snike seg innpå oss. I dag truet den oss fra klar himmel med noen små snøfnugg. Jeg kjente at panikken begynte å spre seg umiddelbart. Jeg liker virkelig ikke denne tiden som hverken er høst eller vinter. Det regner, blåser, "snør" og er i bunn bare mørkt og ekkelt. Dessuten blir jeg så utrolig trøtt. Det være seg jernmangel, solmangel eller mangel på ett eller annet - rett og slett mangelvare...dette vites ikke helt sikkert. Men jeg vet at de ikke er særlig glade i å selge jernpiller på apoteket uten at man har vært hos doktoren, så jeg har avstått fra begge deler.

Ellers er det ikke noe særlig gla budskap å spre her fra sør...jobb er helt greit, merker at det tar litt på å være ny og det tar litt på med 20 små som er høyt og lavt til tider. Jada..de har roet seg betraktelig ned..men...innemellom...ei nevnte at man som nyutdannet og ny i yrket, kunne få en såkalt "oktoberdepresjon" eller no i den duren (husker ikke helt ordrett). For å trøste, jeg er ikke deprimert, men mer lei....og det har jo ikke gått så lang tid. Mange begynner allerede å spørre om jeg skal fortsette neste høst og foreldre lurer også på hva som skjer...foreldre vil også gjerne at samme person gjerne skal følge sine små håpefulle ett par klasser oppover...ja, forresten, det er visstnok "lov" å skrive/si/omtale "trinn" som klasse igjen. Haha....sutregjeng sier jeg bare. Det er alltid ett eller annet synes jeg med den norsk skolen. Ett eller annet..velvel, man må vel ha noe å klage over. For er det noe lærere kan, er det å klage. Over ferie, lønn, ungene, planleggingen og lignende. Jeg synes det har gått litt langt, når jeg selv tar meg i å klage.


I NEED A HOLIDAY!!!

2 kommentarer:

janne sa...

Ferromax (jern) og c-vitamin! Begge reseptfritt på apoteket :P

Snø e jo kosele så leng det ikke bli slaps av det!

Elisabeth sa...

veit de e respetfritt..men vart spurt en gang om æ hadd vyrri te doktorn...DET hadd æ jo ikke....fe sjå om æ stekk innom, e itj akkurat som at æ tru æ e innmari jernfattig...va vel leksom et lite forsøk på å meir vårrå artig enn det å mangel ting..å det her vart laaang forklaring..:P