06.09.2010

Tanker på en mandag....

Nå er det gått 3 uker inn i min nye jobb som ressurslærer ved Ekeberg. Jeg opererer stort sett på 2.trinn og har også 5. og 6. i enkelte timer. Trives godt på skolen - godt miljø og mange hyggelige mennesker. Det er også (som jeg har fått inntrykk av) orden i sakene ved skolen, noe som er veldig greit. En annen ting som jeg slipper dette året er å sitte på 151 bussen inn til Rykkin. Jeg slipper å bruke over 1 time på å komme meg på jobb (og dette er en vei!). Nå tar det sånn rundt omkring 20-25 minutter fra jeg går ut døra hjemme til jeg faktisk er på jobb:) Herlig! Kan vel ikke klage på det!?

Noe jeg kan klage på er derimot høsten. Med høsten kommer forkjølelsen, med høsten kommer trøttheten. Med høsten forsvinner den hardt opparbeidede brunfargen fra i sommer. Med høsten kommer det mye rart. Har vært småsyk de siste to ukene, litt slitsomt, blir ikke ordentlig syk, bare liksom-syk. Og tro meg, det er ikke bedre å gå med litt feber enn å faktisk bli sengeliggende ett par dager med en real feberkule som slår deg i halvsvime, skaper hallusinasjoner og etterlater deg svettende samtidig kald i sengen. Nå må du for all del ikke tro at jeg ønsker å bli syk, men denne tullefeberen som er akkurat tilstedeværende nok til at den faktisk er plagsom, kunne jeg vært foruten.

Nytt fra leieren her i Oslo sånn ellers, bortsett fra at høsten ikke ønskes velkommen, er at jeg endelig har klart å melde meg på et dansekurs...har tenkt på det sånn ca i ett par år, men selvfølgelig aldri gjort noe med det. Typisk meg. Prøver virkelig å gjøre noe med dette. Det er en utrolig dårlig egenskap. Som man sier "de bli bare med praten". Og med praten har det blitt. Mål for høsten og resten av året er at jeg faktisk skal gjøre ting jeg sier og ikke bare gå rundt grøten, prate litt om de, for så å la alt falle i grus..

Som lærer har man jo også den beryktede høstferien, og tenke seg til det er under en mnd til ferien. Vi har sett litt på turer hit og dit, vi har vel ikke helt klart å lande på noe sted. Byer som er luftet:
- Beograd
- Krakow
- Barcelona
- Warsawa......
Enten berømte Baltikum, eller faktisk Serbia, noe som hadde vært utrolig spennende. Beograd tror jeg kan by på mye fint. Vi får se hva det blir til. Fant en ganske rimelig flytur dit også, og regner også med at hotellprisen er rimelig overkommelig. Vi får se. Mulig reisemesse i helga. Kanskje man kan få litt inspirasjon der?

Vel, dette var bare noen tanker sånn på en mandagskveld.

Enn så lenge, Elisabeth.

Ingen kommentarer: