13.03.2011

Countdown til påske...

BARE 5 uker igjen. En uoverskuelig lang tid. Fremtid. Langt der fremme.

Det er påska jeg snakker om. Har endelig fått rota ut fingre og det som er og bestilt påsketur.
Vi ble enige om at vi ville ha plussgrader og valget falt på Venezia og Pisa. Det høres kanskje litt merkelig ut, men det skal sies at det tar bare 3,5 timer med tog fra Venezia og til Toscana. Da får vi sett alle kanalene i Venezia. Vi skal ikke kjøre gondol, har hørt at det koster type 80 Euro for ca. 40 minutter, og da kan du risikere å dele gondol med vilt fremmede. Et bedre alternativ er vannbussene de har i byen.

Jeg gleder meg til å gå meg vill i byen, jeg gleder meg til italiensk vin...håper så klart på god vårstemning også. Og ja, så skal vi til Pisa. Det blir moro. Toscana. Håper også på en liten dagstur til Firenze. Regner med at man klarer å se det skjeve tårnet på en dag.

Vi tok sjansen på Ryanair denne gangen også. Vi reiste jo med Ryanair fra Berlin. Det fungerte rimelig greit, selv om det var veiing av bagasje og måling opp og ned. Jeg har dessuten aldri opplevd at boardingpasset har blitt sjekket så inngående og så mange ganger før. Vel og bra det. Det var dessuten gult i gult ombord på flyet og noen helt latterlige reklameavbrudd. Men det er vel prisen man må betale for å betale 120,- for å betale med VISA kort. 150,- for 15 kg bagasje. Dette kommer ikke med i selve prisen gitt. Det er faktisk 300,- ekstra, bare i gebyrer. Ganske latterlig spør du meg. Men klart, de opererer med ganske lave priser. Men skal du fly så kan det være lurt å ha disse gebyrene i mente. F.eks hos SAS slipper du jo disse, så om billetten koster 400 ,- mer, kan det være verdt det. MEN i vårt tilfelle var det ikke snakk om annet selskap.
Nok om det....

Uansett - Gleder meg sinnsykt til å komme meg vekke fra Norge. Kjenner at det er en stund siden. Litt usikker på om jeg klarer meg heeelt til april. Men, her er det et ganske stort men, det koster jo flesk for tiden å fly. De har noen kampanjer, men det er jo på helt tullete tidspunkt. Ingen normal arbeidstager kan reise klokka sju på en torsdag. Bah. Så, sjansen for at det ikke blir tur er også, dessverre, tilstede.

Da vet du det...at det er 5 uker til jeg skal reise.

Ellers er det veldig lite nytt her i gården. Ukene går, dag for dag.

Usikker på hva som skjer fremover også. Regner med at jeg blir jobbsøker til høsten. Noe som er greit. Har litt lyst til å prøve noe annet. Jeg føler ikke helt lærerkallet, selv om jeg synes det er givende å jobbe med barn. Bortkasta utdanning? Neida, det er vel ikke noe som er bortkastet og all erfaring er god erfaring. Men, skal man være lærer synes jeg det er viktig at man brenner for det, at man er engasjert, at man har mye å gi av seg selv. Kan du ikke gi 100% så og si hver dag, synes jeg rett og slett ikke at man har noe som lærer å gjøre. Man trenger engasjerte og flinke lærere som synes det er greit å bruke søndager til retting. Og det er det mange av. Jeg vet dessverre ikke om jeg er en av dem. Enn så lenge trives jeg godt i jobben, men igjen, vikariat, og usikker på hva som skjer. Men hva med feriene sier du? Joda, klager ikke over dem, men jeg synes ikke det er en god nok grunn til å bli værende i et yrke. Ta for all del ikke dette som klaging, men mer et opplysende avsnitt med pros and cons. Kanskje overvekt av cons i dette tilfellet. Det ska itj vårrå lett.

Da sier jeg takk for meg til mine trofaste tre lesere:P Adios!

Bilder er fra weheartit.com

Ingen kommentarer: