23.03.2011

Savner min gamle jobb jeg!

Og her kommer grunnen..jeg kunne se, så og si, så mye film jeg ville.
For en liten filmfantast var jo det himmelen. Det hjalp også at det var utrolig mange koselige kolleger. Jeg snakker selvfølgelig om Trondheim Kino. Det må vel være den beste jobben jeg har hatt så langt i mitt liv, og det har begynt å bli noen.

Merker at jeg savner det å gå på kino. Sitte i mørket, bli forhekset og fortryllet av det som kommer ut av lerretet. Men når det er sagt, hender det faktisk at jeg går på kino, selv om jeg ikke jobber på en kino:) Jeg har faktisk vært på kino TO ganger i løpet av den siste uken.

Forrige uke så vi "Winter's Bone". Fantastisk bra skuespill av hovedrolleinnehaveren og alt i alt en veldig stillferdig og fin film:) Om du digger eksplosjoner, er ikke dette filmen for deg, men om du er som meg, og liker drama, filmer med litt mer essens enn det mange av søppelfilmene fra Hollywood har, så kan du trygt se denne=)

I går var jeg og ei venninne på "The King's Speech". Og er du som meg, ser du for deg Colin Firth som han som endte opp med Bridget Jones, eller han som alltid er Mr.Darcy i Britiske kostymedrama. Til min gledelige overraskelse, var det ikke særlig mye Mr. Darcy her. Han gjorde en utrolig god figur, og Geoffrey Rush som den litt eksentriske Lionel Lounge, gjorde heller ingen skam på filmen. Filmen fikk totalt 4 Oscar. Noe jeg godt kan skjønne. En utrolig søt og morsom film, som traff meg. Anbefales på det sterkeste=)

Nå er det snaaart helg igjen. Kommer kjentfolk fra Trøndelag ned. Alltid hyggelig!

Da sier jeg bare, enn så lenge....

Ingen kommentarer: