15.05.2011

Påskeferien del 1: Venezia

Her kommer noen bilder fra Venezia. Vi tilbrakte fire dager der. Det hadde kanskje holdt med to. Det vrimlet av folk og jeg fikk rett og slett litt klaus. elve byen er forsåvidt spennende og fin. Det er moro med en by hvor biler er byttet ut med båter og man ikke hører bråk fra biler og lignende. Men en litt for stille by, hvor utesteder o.l. stengte veldig tidlig. Bortsett fra en irsk pub vi fant den nest siste dagen. Skulle gjerne sett at det ikke bare var turister der. Jeg synes ikke man fikk et særlig autentisk italiensk inntrykk av denne byen.

Om du skal til Venezia har jeg ett par anbefalinger.
- Spis gjerne på Hard Rock. Der vet du hva du får. Det finnes utrolig mye dårlig mat i Venezia og mesteparten av maten er overpriset.
- anbefaler en bar som heter bacarojazz http://www.bacarojazz.com/
- styr gjerne unna Markusplassen på dagtid, det kryr av mennesker og selgere. Ikke plassen du vil være på.
- alle anbefaler Harry's Bar, men jeg tror du kan styre unna den også. Du får god Bellini andre steder også:)
- Reis ut til Lido. Kjempe hyggelig å ta bussen ett par stopp, vandre litt rundt omrking. Fant en hyggelig plass hvor vi drakk vin som het Caribe. :)





2 kommentarer:

Renate R sa...

Fine bilder. :) Da vi var på interrail i fjor sommer, sto valget mellom Trieste og Venezia. Vi valgte Trieste, og det var en fantastisk fin by, med nesten ingen turister (som vi så i alle fall), og OK priser på mat og drikke. I tillegg var det en del utesteder der, som var åpent utover natta. Vi var der bare et par dager, og da var det så varmt at vi på dagtid stort sett badet i Adriaterhavet. ;) Byen anbefales! Vi tok deretter toget til Gardasjøen, hvor det var betraktlig flere turister, men opplevelsen med å bade i innsjøen med utsikt mot Alpene hadde jeg ikke ville vært foruten. :) Hmmm.. nå fikk jeg lyst til å reise til Italia igjen!

Elisabeth sa...

Det hørtes flott ut det. Måtte på en måte avlegge Venezia et besøk, angrer ikke, men jeg synes det var en død by og mye turister.

Kunne kanskje dratt ut til Mestre, men igjen, litt tungvint med båt og tog osv...

Gardasjøen tenker jeg det var litt mer folk.

Fint tips til neste Italiatur..liker Italia=)