15.11.2011

Eksamen nærmer seg...

Nå er alle obligatoriske oppgaver levert og siste innspurt i gang. Det vil si - 5-6 bøker, 1500 sider...masse nettforelesninger og videoer på nettet..aiai...frem til den 21. må jeg faktisk være goood og flittig student. Ikke at det alltid er like lett når man er født med et skippertak-gen. :P

Gleder meg i alle fall til å se oppgavene, eller er spent på hva de er. Og håper at det går bra:) Det hadde vært dumt om hele dette året med nettjournalistikk hadde vært "bortkastet".

Føler jeg har lært en del, har blitt ram på lydredigering (til en viss grad:P) og tja, har plukket opp noen tips her og der. Problemet er vel hva man kan bruke det til i etterkant. Om jeg da består eksamen og får disse studiepoengene, hva skal jeg bruke det til? Ingen redaksjoner som vil ha noen som ikke har et fnugg av erfaring, om vi da ikke ser bort i fra litt freelance for den lokale avisa og to ukers praksis i en annen lokalavis... :O) Å - jeg har mine såre tvil om dette. Jeg må nok studere litt mer. Jeg aner ikke helt hvor jeg går, men håper at svaret ligger langs veien. Det har tatt litt tid å komme hit, men jeg vet at jeg ønsker å prøve meg på dette....så fremt det lar seg gjøre. Det handler vel også litt om at man må prøve/feile. Sende inn en artikkel her og en artikkel der....få et avslag her og der, men om man er riktig heldig kan det jo faktisk hende at noen liker det man skriver..får vel få ut den berømte fingeren og gjøre noe med det. Ingen som kan gjøre det for meg i alle fall, det er i alle fall sikkert.

Nå teller jeg ned dager til både det ene og det andre. Dager til bursdag - faretruende få:( Dager til bursdagsfest - FÅÅÅÅÅÅ:) Dager til jul - eh - ca 1.5 mnd(?). Dager til sommerferien...maaaange...eller "ferie"...eller - jeg har jo planer om å få jobb etter eksamen og slikt er overstått, så regner med jeg har en form for sommerferie neste år. Nå skal det planlegges tur...:) Det gleder jeg meg til....

Okei. Det var vel det jeg hadde på hjertet:)

Ingen kommentarer: