08.12.2011

16 dager igjen til jul gett...

Tiden flyr som man vet, og i dag teller vi 16 dager igjen til julaften. Slettes ikke lenge.

Jula i år feires i trøndelag. Det gledes :) Renger med jeg treffer noen gamle kjente også, og det er alltid trivelig.

Før den tid er det jo litt å gjøre. Gaver har blitt kjøpt og pakket inn. Pepperkakene fra i fjor ligger fremdeles i boken sin og de nye, kjøpte, pepperkakene har vi prøvesmakt. Slemt å si det, men de smaker faktisk neeeesten bedre enn de man lager selv. Men så klart, jeg synes det er noe koselig og stemningsfullt rundt det å bake egne. Men dessverre, så har de en tendens til å bli liggende.

Satser på å gjøre unna litt julevask, pynting og bakst i løpet av dagen/helga. Det blir nok ikke det store. De lærdes strides dessuten om man skal ha juletre eller ikke. Vi skal ikke være i Oslo i jula, så det blir nok jul uten i år. I fjor hadde vi jo et salig strev med å få dette treet ut. Og jula varte til langt ute i januar for å si det slik. Ikke snakk om noen 13 dag jul her i gården. Barnålene lå strødd over alt. Først nå, ett år etter, tror jeg de fleste er havnet i støvsugeren...:P Komiske greier.


Litt chai i julestria..."julestria"......:) Ikke å forakte.

Har endelig levert eksamen, så nå avventer jeg resultat. Krysser finger for at det går greit.
Har i alle fall gjort mitt beste og er rimelig fornøyd med slutt resultatet, men det er ikke opp til meg å bedømme.

Enn så lenge. Gleder du deg til jul?

Ingen kommentarer: