15.12.2011

Ni dager igjen til jul...som tida flyr...




Nå er det ikke mange dagene til jul gett...her i huset er det ikke så mye som minner om jul. Jeg har hengt opp julegardiner, uten at de bringer særlig mye julestemning, da gata utenfor renner over av vann. Grå asfalt er alt som skinner i mot meg. Hvor er snøen? Hvor er julestemninga?
Vi tenner lys. I røde lysestaker og later som.

Julegavene er jeg selvfølgelig ikke ferdig med. Det er tross alt ni dager igjen:P Er du ferdig liksom?

I år blir det som sagt julefeiring i Meråker. Jeg skal "holde ut" frem til 4.juledag, før det blir 8 timer med tog til Oslo. Torsdag 29. går turen til Skottland for å feire nyttår i Edingburgh. Da slipper man å planlegge nyttårsaften her. Det er alltid et himla strev føler jeg. Like greit å rømme landet, da slipper man å stresse med fester her og der, middag her? eller der? ...
Høres ikke helt ut som om jeg har hatt særlig lykkelige nyttårsfeiringer de siste årene, det stemmer dog ikke. Alle har vært trivelige, men det har vært litt klabb og babb.

Så nå er det på tide å fikse de siste gavene og drikke litt gløgg og spise kjøpte pepperkaker, mens man lener seg tilbake og venter på at snøen skal falle...

_________________________
weheartit.com
http://makeupmania-bunny.blogspot.com/
http://shal.blogg.se/index.html
http://www.siamzone.com/board/view.php?sid=2781675&cache=229

2 kommentarer:

Thomas D.J. sa...

Gjør som meg; se en julefilm hver dag i desember. Da kommer nok julestemningen krypende til slutt, skal du se ;)

Elisabeth sa...

Det er et godt tips - jeg har noen jeg MÅ se - Hjemme Alene 1 og A Nightmare before christmas. Ellers noen gode tips til filmer? :)