12.10.2009

Paris i bilder:)





Paris!

Da har man satt nok en storby av på kartet...har begynt å få sett en del av Europa nå....mest øst dog...mangler jo mye men har blitt litt....Denne gangen gikk turen til Frankrike og Paris.

Alle har vel sine ideer og tanker om Paris...romantikk, loff under armen, Eiffeltårn, foie gras og vin. Det var vel ca slik jeg hadde sett det for meg også..og for all del, det var mye av det som også ble aktuelt.....Paris for meg var mer uoversiktlig enn hva jeg hadde sett for meg..greit nok, byen er rimelig stor selv om den ikke huser særlig mange innbyggere...Metrosystemet var greit nok, det gikk litt hit og dit, men du fikk deg dit du skulle....vi brukte vel for det meste apostlenes hester...like greit, for det man går glipp av under jorden, får man logisk nok sett over jorden....Men Franskmenn, HVA er det med franskmenn...la merke til at jeg skreiv det med stor f, men kuttet det deretter ut...det skal jo ikke være stor f....uansett... Hva er det med franskmenn med liten f? De snakker ikke engelsk, de bærer faktisk på loff...trafikkfarlig, veldig dårlige i engelsk, og de har jo også denne aksenten som vi elsker å parodiere. Jeg måtte le opptil flere ganger (faktisk). Det var gruelig festlig når alle fordommer bare slår til!

Sacre Couer....
Vi besøkte Louvre..det vil si, vi og alle andre. Dette resulterte i vår del for en timeslangt besøk og rett ut igjen i solsteiken. Nevnte jeg at det var sol?? Det var helt utrolig fint høstvær, noe mer kunne vi ikke bedt om:) Rett og slett herlig...

Eiffeltårnet fikk så klart besøk. Vi tok turen helt opp, kunne jo ikke stå der nede...det var litt skummelt, men overlevde og fikk gooood utsikt over byen. De vet i alle fall å ta betalt....:P Men men..13 Euro var det vel verdt!

Ellers var det litt vanskelig å komme over de koselige fortauskafeene du leser om....vi fant ikke særlig mange, eller kanskje det er våre forventninger til koselig som kanskje var litt høye??

Lurt ble vi i alle fall da vi fant en vannpipecafe, som faktisk var hyggelig....og måtte ut med 10 Euro for en kopp te:P Burde vel skjønt tegningen da mannen sa.." No English, no menu...."....Jaja....

Uansett.....en hyggelig tur...som ble tilbrakt i sol og i hyggelig selskap..du får noen bilder her som du kan nyte i ro og mak. Har ikke redigert de, men det får bare være.....:) Noen har du vel sett på facebook også..om du er riktig nysgjerrig:P

Ingen kommentarer: