02.07.2009

......da var det snart helg faktisk..

Siden sist oppdatering har det ikke skjedd saa mye, det er fremdeles kokende varmt i Oxford, noe som gjoer at man blir litt varm i toppen. Det er litt kjedelig aa ikke ha muligheten til aa slaa seg ned i en park, grille, ta en oel...eller hoppe ut i havet for litt avkjoeling..menmen..blir vel sjansen til dette om en lang uke...

Tiden har faktisk gatt rimelig kjapt i det siste..Brukte mesteparten av helgen paa aa gjoere London, tirsdagen...tja, husker knapt nok hva jeg gjorde, eller hvilken dag, langt mindre hvilken dato det er, da tiden har en tendens til aa bare gaa av seg selv uten at man helt rekker aa foelge med....men jeg tror det er torsdag 2.juli..men ja, sa jeg tirsdag...skal vi se, hva gjorde man saa denne dagen..etter en lang dag i London dagen foer ble det en rolig dag her i Oxford med et besoek til Oxford Castle..helt greit, deretter roing paa kvelden...Gaarsdagen ble ogsaa lagt til her i Oxford. Kjoerte rundt i saann dobbelt decker og hadde sightseeing i 30 grader pluss....(les PLUSS). Helt greit, fikk sett en del, men skulle gjerne hatt litt bedre tid og 30 unger mindre med.

I dag er det skole og moete, deretter skal vi faktisk bowle, det kan jo bli moro. EF operere med en ration paa 1:10, hvilket betyr, er det 10 unger saa kommer en leder med gratis osv. Spoers saa klart litt paa hva man skal gjoere etc. Men saann generelt. Saa har jo saa langt faatt sett veldig mye uten aa betale noe for det, noe man ikke klager paa. Har jo ikke vaert like bra alt sammen....Ikke alt jeg ville brukt penger paa selv. I morra blir det...hm..det husker jeg ikke, opererer litt paa dag til dag basis i grunn. Men i helga haaper jeg at jeg faar blitt med til Thorpe Park. Time will show...

Naa er det vel klart for litt frokost, huset er helt tomt bortsett fra hu andre norske dama..det gaar forresten helt greit aa sove paa rom. Maatte bare gjennomgaa en liten prosess med meg selv....bortskjemte enebarn som meg skulle ikke dratt paa tur...haha..

Ellers maa jeg jo aerlig innromme at jeg gleder meg veldig til aa komme hjem. Men mye som skal paa plass ogsaa....jobb er jo i boks, saa det er greit, ellers maa vi soeke laan..BAH....Husbanken synes ikke det er bra nok at jeg har fast jobb (det er et aarsvikariat til aa begynne med, dette holder da ikke....derfor kan de ikke gi oss laan...det beste med den mailen jeg fikk, var da at denne karen da skriver "men du kan soeke igjen"...) Jeg maa vel aerlig innroemme at jeg ikke helt ser vitsen med aa soeke igjen om vi allerede har faatt avslag. Velvel..maa vel stikke innom ett par banker, saa faar vi see. Synes jo at vi som er to med da fast jobb fremover burde faa, naar mine da for oyeblikket single venninner har faatt laan. No offence.... Kanskje har vi soekt feil...men jeg trodde at Husbanken skulle vaere stedet, men det viser seg at det ikke er saerlig lett..og det staat at dette skal hjelpe unge i etableringsfasen..jeg maa nesten le, det viser seg i alle fall for oss, som er unge, som er i etableringsfasen, aa vaere umulig. Bortsett fra saann smaaplukk er det vel egentlig bare fryd og gammen jeg kommer hjem til. Haaper sola skinner og at grillen er klar.....poelsene kjoept inn....duket for 1 mnd med ferie. Maa si jeg gleder meg helt sinnsykt til Osloferie....blir vel kanskje en liten tur nordover, men faar se....

Naa er det frokost...skal proeve aa legge ut bilder, men blir kanskje naar jeg kommer hjem, siden vi faar laant nettet der vi bor..i stedet for aa betale 1 pund for hver gang paa internettcafe....spares det som spares kan..>

Enn saa leng......:) Elisabeth...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ser på bloggen din at det ikke ble noe startlån, det var da leit. Dere har ikke altfor god tid når det gjelder husvære - kan få vondt i magen av mindre.
Ellers ser jeg jo også at du er et bortskjemt enebarn?? -- bortskjemt du? NEI!! det kan ikke stemme. Hvordan er det foreldrene dine har oppdratt deg?
Klem

Anonym sa...

En liten hilsen frs det "fagre trøndela". Artig å lese bloggen din. Her er det skikkelig sommer og husbeising. Har skrapt maling så armer og bein verker. Ikke solbrent. Ble berget av faktor 6 i ett par dager, og nå er det uten. Har masse grillkull igjen etter fødselsdagen, så bare kom. Fnner sikkert en hval eller hai å putte oppå. Masse umetta greier der, men karbohyderatene er kanskje i kjappeste laget. Blææææææææ

Hilsen den du tror det er .

Elisabeth sa...

Foreldrene mine har vaert HELT haaaaaploese!:)