05.08.2011

Jeg vil dra tilbake..

Da var hverdagen så og si er og det er bare å glemme hvite strender og blått hav. Det må bli neste år. Men jeg lengter likevel tilbake. Sol. Sommer. Det å kunne glemme alt som skjer hjemme, det å være på reisefot. Fra et sted til et annet.


Ja. Er det ikke til å få reisefeber av så vet ikke jeg. Kan vi ikke dra tilbake?

Her i Oslo er alt ved normalen, i alle fall for mitt vedkommende. Vi har hatt noen deilige, solfylte, dager de siste ukene etter vi kom tilbake, og klapp klapp i hendene for det. Det har vært makeløst. Jeg må ærlig innrømme at jeg gruer meg skikkelig til høsten og kalde, lange, dager. Regn. Støvler. Jeg ser ikke frem til det med glede i det hele tatt. Det er ikke noe å glede seg til spør du meg. Ingenting. Ja, jeg er glad i årstidene våre. Men sannelig min hatt skulle jeg gjerne likt og hatt sommer litt lengre.

Dagene har gått og lite har blitt gjort. Har hatt besøk fra Meråker. Trivelig det. Fikk gjort litt "turistting", så good good.

Nå er det på tide å søke jobb, problemet er at jeg ikke helt vet hva jeg vil jobbe med. Jeg kan godt ta noen vikartimer, men samtidig så har jeg jo funnet ut at det er ikke helt lærer jeg vil jobbe som heller. Jeg søker litt her og der og sjekker litt her og der. Det ordner seg nok alltids, men det tar litt tid. Regner med at det kommer litt flere stillinger utover høsten som ikke er utelukkende servitør og bartender stillinger. For det vil jeg heller ikke jobbe som.

Studiet går vel sikkert til helvete også. Skulle ikke forundre meg. Jeg synes det er vanskelig å studere på nett jeg. Det er nok ikke min greie. Jeg har rett og slett ikke selvdisiplin nok. Så, erkjennelsen er et faktum. Og selvdisiplinen laber.

Enn så lenge...

Bilder fra Thailand kommer!:)

Ingen kommentarer: