28.02.2012

On the road again....:)

U T P Å T U R :)

Det kribler i reisefoten og man sitter og søker etter reiser. Vilkårlige turer. Hit og dit.

Endelig får jeg meg en liten tur denne våren, 15.mars reiser vi en kjapp tur til Barcelona. Jeg har vært der før, men mine minner om byen trenger en liten oppfriskning. La oss ikke glemme at jeg var der med folkehøgskolen for x-antall år siden og det var ikke akkurat severdigheter som var det viktigste på det tidspunktet. Så det vil si at jeg har sett litt av Sagrada Familia, lite av Gaudi og jeg har tuslet i den gamle bydelen, men jeg har ikke sett på folkelivet, slappet av, spist tapas, drukket et glass rødvin og virkelig sett byen. Så nå er det en ny sjanse. Fant et utrolig lekkert hotell på en høyde i byen:) Viste seg å være ganske praktisk, med tanke på at togstasjonen ligger 2-3 minutt unna hotellet og med et Metro stopp rett i nærheten er det lett å komme seg frem og tilbake. Det gledes:) Satser på solbriller og skinnjakke føre!:) Begynner å bli temmelig lei av snø/regn/sludd/tåke her hjemme..


OG ikke minst - sommerferien er også booket:) Da er det duket for 3 ukers ferie i Karibien, nærmere bestemt Jamaica. Det kribler, det kribler...gleder meg til strandliv, sol og sommer og ikke minst real sommermusikk! Det er ingenting som slår reagaee når det kommer til sommeren.....:) Turen går først til Montego Bay, regner med å stikke innom Ocho Rios, Negril og noen småsteder på turen. Håper på å leie en bil og kjøre litt rundt omkring. Noe som også er morsomt, og som blir vår lille jomfrubit av turen, er at vi denne gangen ikke reiser alene. Men vi får flott selskap av Olle og Marthe :) åååååå.....jeg gleder meg helt sinnsykt. Jeg elsker stemningen og fargene i Karibien, det er noe eget med det. :)

Enn så lenge...

Kilder:
http://vkontakte.ru/id12747138
http://www.strangebuildings.com/parc-guell-barcelona-spain/

Ingen kommentarer: