15.02.2009

Kirkeklokker - satans verk!

Her på Kampen er det fullt mulig at det er et yrende spirituelt liv. Og av dette følger et fullt levende kirke med klampen i bånn på søndager når det skal ringes inn til gudstjeneste, når man skal ønske alle velkomne til gudstjeneste og når alle forlater kirken for å gå hjem. Da skal det ringes. Og her på Kampen nøyer man seg santen ikke med ett par forsiktige omganger med klokken, men her skal julefettet trimmes vekk og klokkern står på klokka til den store gullmedalje, akkurat som om det var livet det sto på. Det ringer og ringer. Jeg prøvde å søke litt rundt på hva som kan være vanlig, jeg har aldri opplevd makan. Om du tror jeg overdriver, så er ikke det sant. Hver søndag, type 10.00..ringer det i ca 5-10 minutt...for å vekke alle....de som ikke våkner er vel allerede døde og ligger godt nede i jorden, for dette er vanskelig å unngå å høre. Deretter skal det ringes når alle er kommet til kirken..som regel ett par minutter......deretter, når det hele er slutten, ringes det ut, minst 2-3 minutt. Og fy faan så jævlig irriterandes de e.....damn!

Wiki opplyser da om følgende for mitt søk på "kirkeklokke".
"I Norge er det normalt å ringe tre ganger foran søndagens høymesse kl. 11. Man ringer fem til ti minutter klokka 10, så ett minutt klokka 10.30 og endelig fem minutter før gudstjenesten begynner."

Og jada.....her på Kampen følger de virkelig dette til punkt og prikke. Og de sier det blir bråk av moskeer? Jeg veit ikke om jeg villa bytta ut litt Allah jamring for å slippe unna denne klimpringen ass...men det er ille. I alle fall for oss som da ikke helt har troen på det kirken representerer....

Nå er heldigvis klokka 11 og det er ei uke til neste gang.....

2 kommentarer:

Anonym sa...

:-)

Papsen

Anonym sa...

hvorfor ikke:)