31.05.2009

Back from Turkey! :)

Da var vi tilbake etter en ukes ferie i Alanya. Tacky plass med masse masse masse turistsjapper, spisesteder og lignende som hører syden til. Jeg sier "tacky" fordi jeg på en måte ikke er fan av dette..jeg elsker solen og varmen og er veldig fornøyd med å være der det er varmt. Så jeg klager absolutt ikke på muligheten til å sole seg, nyte en kald øl på balkongen, plaske i et basseng eller sluke saltvann i Middelhavet. Nei, DET liker jeg. Men disse turistsjappene. Og ja, ikke minst nevte jeg D&G?:P Haha...utrolig plagsomme innkastere...det skal de ha....

Fikk da handlet litt tull og dill/dall jeg også....en ny vannpipe, som jeg da fikk beskjed om at jeg måtte prøve for så heller å komme tilbake om jeg ikke var fornøyd med den. Testet den på alle mulige måter, lite vann, mye vann, mye kull, lite kul, mye tobakk og så videre. Regner med du tok poenget?
Det fungerte ikke, det tøt ut litt røyk, men ellers, NADA! Derfor gikk jeg da tilbake til butikken (les: den TACKYE turistsjappa) for å klage. Det var santen min hatt ikke like lett som å klage på en bukse her i Norge. Men endte etter MYE og og men..banning på tyrkisk, banning på norsk og ja, internasjonale ord ble nok brukt fra min side, som neppe ble satt særlig stor pris på....Kranglet om penger, hvem som hadde sagt hva, gjort hva etc....jada..de var nok veldig oppsatte på at jeg var ute etter å forlede dem. JEG, forlede dem? Vel....endte opp med tobakk og en sånn halvveis fornøyd tyrker. Misforstå meg rett, jeg gjør ikke narr, men hele denne, innkaster, prute tingen, er ikke heeelt min bane, om du skjønner hva jeg mener. Liker butikker med prislapper og betjening som ikke gidder si hei. DET passer meg bedre.

Vel, det var vel stort sett min handling:P Ikke såå vellykket...:P Fikk også med oss litt spennende krydder og te hjem da:) Så nå blir det kebab for alle penga:P

Nå er det Oslo som gjelder og nå satser vi på at finværet holder...

Kommer tilbake til tur og bilder siden, nå er det senga. Sliten etter mange timers reising....og ikke minst, JETLAG...(les: 1 times forskjell):P

Ingen kommentarer: