01.02.2010

Glimt fra busshverdagen..

En bussjåfør skulle i dag forklare hvorfor vi var litt forsinket..på litt gebrokken norsk kan vi høre over høyttalerene på bussen...

"Hvorfor vi er så forsinka...det er glatt og vi har mye eldre mennesker".

Haha...litt komisk synes jeg da...greit å ha noe å skylde på!

Jeg har forresten blitt syk.....begynte i forrige uke og slo til i helga..så nå ligger jeg her med feber og snue....burde kanskje holdt sengen i morgen, men så vanskelig å avgjøre slike ting om man føler seg bar på morgenkvisten..som regel kommer feberen litt tilbake..sånn når jeg sitter på vei til jobb.....men bra jeg får det nå og ikke i vinterferien. Fortalte jeg at vi har bestilt tur til Lisboa? Gleder meg sykt til å reise..har ikke vært i Portugal før heller..det blir 5 dager..skal vel også ta en tur til en plass som heter Sintra som ligger 3 mil unna..har hørt at det skal være fint der...byen, eller deler av byen, er på UNESCOs liste...så noe bevaringsverdig er det der....

Lisboa er kjent for sjømat..litt skeptisk..spørs om man heller satser på indisk og biff:P Litt typisk..men får kanskje teste litt sjømat når man først er der også..fisk er jo godt..så lenge det ikke serveres i tomatsaus i alle fall...mener baccalao er portugisisk..uansett - er sjelden god på å spise det de spiser i landet....Cuba var greit, der fantes det ikke særlig mye annet...Spania var jo tapas..men mye merkelig de serverer der også....melboller i Tsjekkia frista ikke..og ellers er det jo ikke alltid landet man reiser til kan skryte på seg særlig mange kulinariske retter heller.....får se hva som skjer...uansett...digg med ferie..drikke en øl når du vil, spise god mat..slappe av..tusle rundt i gamle gater....drikke en kaffe.....se på folkelivet...:) Elsker bare det å gå uten mål og mening..legge igjen klokka og mobilen og bare være til....håper også på en 15 grader...

Her i Oslo har det blitt kaldt igjen...20 minus no...brrr.....

Satser på at formen kommer seg og at de eldre ikke koster oss flere forsinkelser i trafikken!

Ingen kommentarer: