19.02.2010

Herlig....vinterferie..at last..

Jada..da var det duket for en etterlengtet ferie. Som dere har fått med dere (sikkert nok?) går ferdig til Portugal nå på søndag. Gleder meg til å komme meg litt unna snø her i Oslo i alle fall. Ser på værmeldingen at det er meldt regn..men disse værmeldingene stoler jeg ikke helt på før jeg ser det med mine egne øyne. Men uansett 17 grader og duskregn er vel bedre enn 10 minus og snø på mange måter. Så jeg tror det blir bra...later jo til at man kan sitte utendørs og nyte en kald en også..

Har ikke særlig mye informasjon om byen fra før, så det blir spennende å sjekke ut en ny by, selv om storbyer er seg selv lik...men mange kan jo ha en sjarm med seg som mange andre mangler..jeg synes personlig Paris manglet litt sjarm...er andre byer jeg har likt bedre for å si det på den måten...Praha hadde sjarm....Riga hadde en del som gjorde at det ble et bra opphold...(må jo ærlig innrømme at jeg ikke kommer over Cuba Cafe og de nydelige Mohitoene der...)**smask**.
Kanskje ikke cafeen som har utseende med seg..men trivelig uansett..litt type Cafe Sør/Dattra/Choco Bakklandet....stemning...we like!

Synes tiden etter jul har gått utrolig fort, og når vi kommer hjem igjen er det bare 4 uker til påskeferie..så tiden flyr virkelig...snart er jeg "uten" jobb også..jeg ble jo ikke særlig mer klok eller betrygget av å snakke med rektor....ville ha meg med neste år og kunne fortsette med samme klasse, men kunne ikke gi meg svar før senest 1.mai..da har vel det meste av andre frister gått ut også..så jeg er litt i villrede...frister ikke å fortsette med pendlingen..men det er jo en kjent sak at det tar tid å komme seg fra a til b uansett hvor man bor...det frister å fortsette å jobbe med folk man har det trivelig med og som man har blitt kjent med. Det tar jo også tid å etablere seg en plass, så når man først har kommet litt i gjenge og blitt kjent med stedet/folket, så er det litt kjedelig å måtte forlate også. Men ja, avhengig av jobb så kan jo ikke sitte på gjerdet for lenge heller. I og med at man nå har et stort ansvar som eier av leillighet..lån og mere lån som må betales...(vel, rent økonomisk sett er det ikke snakk om såååå mye men dog, må ha jobb for å betale uansett).....om noen der ute har funnet opp et tre som det vokser penger på så er jeg mer enn villig til å adoptere ett..

Men uansett...tur ja...ferie..det var der jeg var..ikke i et sånt "jeg vet ikke hva som skjer" modus..

Jeg vet hva som skjer i dag..det som skjer er at jeg sitter hjemme alene og ser film...i morra pakker vi og søndag drar vi..

For å oppsummere uken da...som seg hør og bør...vedder jo på at du er kjempe spent..

Tirsdag..kor, kom hjem type akkurat til OL og onsdag..stand up...torsdag kurs og teater...jeg og Vibeke så "Spring Awakening"..kan anbefales forresten. Går på Oslo Nye for tiden....ikke dummeste jeg har sett nei...og det var vel uka:P

Ok.....snart på vei til varmere strøk..enn så lenge..

Ingen kommentarer: