25.04.2009

Klagetid! Pollentid! Febertid!

Nå er det "den tiden av året" igjen...merkelige greier dette. At man stiller like dårlig forberedt hvert år. I fjor rammet ikke pollen'et meg på samme måten, men allerede før påske i år kjente jeg at det rusket litt i nesen og kroppen klagde. Nå er det i alle fall opplest og vedtatt at pollensesongen er i gang. Jeg nyser og snufser, feberen herjer, jeg tygger derfor allergipiller og paracet om hverandre. Om dette er veldig bra, vites ikke, men det hjelper så där...Ikke nok med dette må man jo også jobbe i helga, og ikke nok med at man må jobbe, men man må jobbe frem til 02 på natta, man må jobbe i sola (hvilket ikke er så stort problem, da jeg har ligget inne i hele dag under et pledd). Men dog..dere skjønner!! Så, det her er egentlig bare et innlegg som dreier seg om min dårlige form for tiden og jeg har ikke tenkt å gjøre stort annet enn å klage, så om du ikke orker det så foreslår jeg at du driter i å lese videre, for det kommer antageligvis mer.

Jada..her kommer det mer...jeg har pr.dags dato jobb. Det er jo vel og bra tenker alle, meg inkludert. Men hadde det ikke vært så forbanna kjedelig så hadde jeg jo kanskje likt å jobbe. Jeg jobber mutters alene, overlappet av ei dame som kommer og lager mer arbeid for meg (også kalt merarbeid). Ikke så mye til hjelp alltid. Så ikke noe glede av det. Mer frustrasjon egentlig. For det andre så er jeg jo på papiret bare tilkallingshjelp, det ser jo ikke såå bra ut heller. Menmen....den eneste fordelen er at jeg kan slutte på dagen, noe jeg så klart ikke har samvittighet til å gjøre. Snakker vi lønn, er den ikke noe å skryte av i det hele tatt. Men.....hvem kan jeg takke for dette? Er vel meg selv det da. Kunne jo kanskje søkt jobb innenfor det jeg har utdannet meg for, men faen, det er jo drit kjedelig. Jeg står ikke ut tanken på å bli gammel, nebbete lærer som har vært for lenge ved sin post. Jeg vil ha en litt mer fleksibel arbeidssituasjon.....har vel allerede funnet ut at dette 7-15 opplegget ikke fungerer særlig for meg.

Faen det er varmt ass...om det er fordi jeg har feber, eller fordi vi bor i en føckings leillighet med vinduer mot sola (7 timer i døgnet, uten form for gode luftemuligheter), vites ikke. Jeg hater virkelig denne leilligheten, Ida om du leser dette....dette skjønner jeg godt du ikke vil bo i. Etterlate oss her uten listverk, uten et bad man kan snu seg på. Langt mindre skifte på, eller se seg selv i speilet i. Faen ass..dette må være den verste plassen jeg har bodd..om man da ser bort i fra Sandgata...hvor jeg trivdes, man frøs i hjel hver vinter. Men jeg vet da faen hva som er verst jeg. Stor plass kontra dette lille bøttekottet på 35 kvadrat for TO persona...faen ass....men gjør vi noe med det? Tja...vi har søkt lån da....så vi prøver da i det minste..selv om det nok synes jeg tjener for lite....har ikke akkurat noen årslønn og banke i bordet med for å si det på den måten. BLÆ!

Begynner du å bli lei? Jeg også...men for øyeblikket er det litt blæ. Dessuten skal mest trolig AG flytte til Stjørdal til høsten. Det blir kjipt da.....trenger ikke flere som flytter fra denne byen no ass....jeg har jo flytta hit for en grunn, for å si det på den måten:) Men men...sånn er livet, skal vel tilbake til gode trøndelag etterhvert vi også. Ser ikke for meg at jeg per dags dato kan slå meg til ro her i byen..men men..det har tross alt gått ett år snart, så man skal jo aldri si aldri. Man bli dessverre ikke yngre heller. Huff huff..nei nå begynner jeg å grine om jeg skal sitte og skrive mer drit.

Nå skal jeg ut i sola, ta trikken til jobb, lage meg en iskaffe mocca og være blid og hyggelig i kveld (så skal jeg satse på MASSE tips, tapas til middag og gjester som stikker tiiiidlig!). Ibux er også inkludert!

Enn så lenge.....

Ingen kommentarer: