05.08.2009

En liten oppdatering her fra Tigerstaden:)

Hoi..da var det på tide med en liten hyggelig oppdatering som ikke bærer preg av kysnisme og rasisme...jada..klarer det allerede i første linja å sette tonen ann.

Her er det pakketid/flyttetid og nystart-tid. Første først.

Har fått lånt oss en leillighet i gamle byen inntil videre. Møblert, noe som er ganske praktisk. Selv om vi da mangler litt plass til sofa, bord, tv-bord og litt ymse annet. Men det ordner seg. Har en kompis som har sagt seg villig til å huse en del, noe man setter stor pris på:) Hva haddet man gjort uten snille folk som hjelper til?

Det andre..man må jo da komme seg til den plassen. Uten bil må man sette sin lit til kollektivtrafikken. Det vil da si at mesteparten av det som skal flyttes går via buss og trikk. Jaja..sånn må det bli. Ingen bil her i gården. Har fått unna mesteparten av sånne småeting..trodde ikke det skulle være såå mye:O) Men igjen, utrolig mye drit som samles opp i løpet av ett par år. Selv om man får ryddet litt opp ved hver flytting, klarer det utrolig nok å samle seg opp nytt skrot. Jaja...her er det vel faktisk mine DVD'er og bøker som har tatt opp ett par esker..Klær fikk jeg jo faktisk plass til i to bager og en koffert. Fantastisk:) Fint pakket ble det også.

Det var vel egentlig oppdateringsbiten. Ellers krysser jeg fingre for sol og sommer fremover.

Og ja..så var det den nytid-biten. Det vil da si. Det er duket for mitt første år som ordentlig lærer. Og ikke hvilken som helst lærer, men de har jo lurt meg til 1.trinn:) Har lest litt GLSM og slikt, så har fått med meg noen tips til hvordan man kan drive bokstavinnlæring og øve muntlig kompetanse. Men jeg frykter at de ideene kanskje ikke tar mer enn ett par dager eller noe. Så jeg trenger jo mer...satser på noen gode lærerveiledninger og tips fra hun som skal undervise den andre gruppen:) Og en fin høst slik at vi kan være masse ute:)

Og ja...om ei lita uke skal jeg faktisk på 10-års renunion med klassen fra barne og u.skola. Gleder meg selv om det blir rimelig rolig helg for mitt vedkommende. Satser på en hyggelig kveld med gamle historier. Har jo kontakt med de fleste jeg på en måte ønsker å ha kontakt med, men det er jo alltid hyggelig å samles. Er jo enkelte jeg ikke har truffet på ett par år. Og det er jo ikke til å komme bort i fra at man faktisk har forandret seg litt de siste årene.

Men da så..nok om meg og mitt. Må vel komme i gang med denne flyttingen da:)

Enn så lenge - Elisabeth!

Ingen kommentarer: