30.07.2010

On the road again...


Det ble 3 uker denne sommeren, 3 mer enn forrige sommer, da vi ikke kom oss på noen sommerferie i det hele tatt. Så jeg er rimelig fornøyd, selv om mer vil ha mer.

Denne gangen går turen til....du ser vel hvor? :)
Hvite strender og calypso musikk...gleder meg til å svette, få myggstikk, bade, spise god mat, slappe av, sa jeg bade? Ligge på stranda..slappe av..Ja, i det hele tatt, tenker jeg at det blir en flott ferie før jobb starter igjen (dagen etter vi kommer hjem).

Barbados er jo som de fleste vet en liten perle, merk: liten. Fortalte ei venninne av meg at vi skulle "reise rundt". Nøkternt kunne hun fortelle meg at "lykke til, du drar fra den ene kysten til den andre på ett par timer (maks)". Jeg hadde Cuba friskt i minne og trodde kanskje det skulle bli litt mer rundreise enn hva det later til at det blir. Ikke for det. Planen er å leie en bil og kjøre rundt slik at vi får sett denne lille øya:) Håper bare førerkortet kommer i posten i rimelig tid (det vil si i dag eller i morra), slik at vi faktisk får leid bil. Det er da fruen i huset som disponerer førerkort, og da er man ganske avhengig av at det faktisk dukker opp i posten.

Jeg burde vel kanskje forutsett situasjonen litt tidligere, men det er alltid et tiltak og skulle fikse slike praktiske ting (til tider i alle fall). Mangel på førerkort, har som en del av dere vet, ført til at jeg har vandret rundt med passet mitt til alle døgnets tider. Dette har resultert i et noget slitt pass. Det har da løsnet litt i kantene, så jeg er litt skeptisk. Jeg får bare late som om det har skjedd uten av jeg er klar over det. I tilfell må jeg vel anskaffe meg et nødpass da. Jeg satser på at det ikke skjer.

Første del av turen går til London, hvor jeg har store ambisjoner om å shoppe litt. Jeg har vel praktisk talt ikke plass til stort mer i kofferten min, som er mindre enn Espen sin. Den er praktisk og triller utrolig fint, men dog, litt liten. En taxisjåfør på Malta kommenterte i farten at det var vel ikke mennene som skulle ha de største. Vel, jeg er vel en utradisjonell en jeg da regner jeg med. Tenkte kanskje jeg kunne ta med en ekstra bag, som er liten nok til å få plass i kabinen. Men dette fører bare til mer bagasje og alt dette må jo drasses på. Veske og kamerabag pluss koffert holder egentlig i massevis.

Nå er det også i underkant 3 uker til skolen starter på og jeg starter i ny jobb. Første to dagene er et seminar på ett eller annet hotell. Funker bra det. Er også en fin anledning til å bli kjent med nye folk. Håper det er noen hyggelige mennesker der som kan forbarme seg over meg. Ellers får jeg vel bare slå på trøndersjarmen og overvelde de med kjappe replikker og morsomme kommentarer.

Enn så lenge. Skal prøve å oppdatere litt underveis i ferien også. Men frister nok mer med strand, en paraplydrink enn internett:) KANSKJE. Om ikke savnet blir altfor stort da.

Og ja, jeg har forresten kjøpt meg ny mobil. Samsung Wave. Fornøyd med den. Den har bada (ikke android), men det fungerer på nesten samme måte. I følge min bedre halvdel skulle det visstnok være bedre. Så langt er jeg godt fornøyd i alle fall:)

Tuddelidu=) Kommenter gjerne=)

Ingen kommentarer: