12.04.2011

En hyllest? til våren.....

Jada..nå skal jeg klage litt.

Jeg klager ikke på våren, jeg elsker at det blir lysere og varmere ute. Det priser jeg og gleder meg over. Men - så var det de andre tingene som følger med våren.

Fugler.

Fugler er egentlig ganske ekle i seg selv og med våren kommer alle trekkfuglene tilbake, søpla kommer frem fra under snøen og det er et eldorado for bl.a måker. Jeg er så heldig at jeg har VIP plasser til fuglefesten, HVER natt. Og er det noen som kan å feste, så er det denne gjengen.

Pollen.

Jeg mistenker at pollenallergien har slått inn for fullt. I alle fall kjennes det slik ut på øyne og nese. Og jeg som trodde jeg kunne spares en liten tid til. Men den gang ei.

Insekter og andre ekle ting...

Med våren kommer også insektene tilbake. Misforstå meg rett, mange hyggelige insekter der ute, men det er ett par jeg kan klare meg uten. Jeg synes personlig at fluer kan være ganske slitsomme. Edderkopper og andre lignende skapninger klarer jeg meg helt uten. Sommerfugler derimot er ganske OK. De kan få bli.

Blomster og trær.

Det liker jeg. Bortsett fra bjørka og andre ting som drysser pollen. Og gress liker jeg også, men nyslått gress kan legge seg, selv om det lukter himmelsk.

Men nå tar jeg sorgene på forskudd. Garanterer at det er fordi jeg våknet klokka seks av fuglene og gjengen..:(

Kanskje jeg må kjøpe pollenmaske:P?? (nederst på siden)

Ingen kommentarer: