18.09.2008

Billetter til Amsterdam i boks=)

Da rastløsheten tok meg og vi skulle bestille billetter hjem til Meråker, var det en eller annen person som kom på den geniale ideen å heller legge turen til Europa. Ingen av oss var særlig vanskelige å be, så fridagen vi hadde fått for å dra hjem, benyttet vi da i stedet på en aldri så liten utenlandstur..

I telefon med min mor, etter å ha bestilt turen.."Om dåkk ska på sånn coffee shop, så vil æ itj hør nå om det". Coffee shop i Amsterdam selger ikke bare cafe latte for å si det på den måten. Skal du ha vanlig kaffe, noe vi er ute etter, er det lurest å holde seg til coffee houses...! Kanskje en ting å ha i bakhodet, man kan jo kanskje føle seg lettere beklemt når man sitter blant alt annet enn kaffedrikkende nederlender og andre poffere. Men, kjenner jeg meg selv rett, må jeg vel stikke huet innom for å absorbere stemningen. Passiv poffer?

Uansett passiv poffer eller ikke, jeg gleder meg veldig til en liten tur. Det er nå 2 lange måneder siden vi kom hjem fra Cuba og kroppen min hungrer etter en aldri så liten tur....flyplass, check in, pass og det å vandre gatelangs i en fremmed, ny, by. Gleden ved å oppdage en skjult, koselig liten kaffe i en bakgate. Det å drikke en kald øl på en irsk pub i Amsterdam. Det å se på kanalene og tusle, lettere beklemt?, oppover red light district, i verste fall kan det jo hende man havner på et live show. Det kan jo være interessant i seg selv. Det kunne da (nok en gang, i følge min mor) "få opp stemninga" (bokstavlig talt?).

Nå skal det kjøpes reisehåndbok, for på tre og en halv dag er det mye som skal rekkes over, men jeg håper og tror at det holder til å se de viktigste severdigheten, og skulle man gå glipp av noe, er sjansen stor for at man kan ta turen tilbake ved en senere anledning.

Så da gjenstår det bare for meg å telle dager som gjenstår til avreise..skulle du ha noen tips så er det bare å komme med dem!:)

Ingen kommentarer: