11.09.2008

Welcome to the real world - Kronisk kriminelle innvandrere?!

Tilsynelatende en rolig og fredelig hverdag utenfor Kampen barneskole. Barna på SFO leker fredlig med hverandre i skolegården. Jeg kommer gående fra T-banen og ser en litt urolig sjel foran meg, i blå jakke, sort bukse og med lite hår på huet. Min kvinnelige intuisjon sier meg at det er noe med denne karen og jeg tar umiddelbart om mobilen som et lite sikkerhetsnett. Jeg føler meg litt tryggere i det jeg passerer denne karen, som da har flytta seg til den andre siden av veien. Det ser ut som han leter etter noe, eller noen og han er ganske urolig der han står og tripper. Jeg skjønner med en gang at det er noe og jeg ser lett at denne karen ikke drikker cola i helgene. Rett som det er ser jeg en mørkhudet komme gående på samme side som da denne urolig karen med blå jakke. Jeg tenker mitt i det stille og får mine antagelser bekreftet raskt, i det jeg ser de to utveksle pose med ett eller annet (vi får bare tippe hva dette kan være - hubba bubba kanskje?) og penger.

Fy faen sier jeg bare. Og dette midt på dagen, rett utenfor en barneskole. Jeg trodde virkelig ikke at jeg skulle se det. Dere har vel fått med dere hvor mange innvandrere som har blitt tatt for salg av hasj o.l. i det siste. For en liten mnd siden tok den 40 stk, hva med en liten razzia oppe ved Kampen? Jeg som trodde dette var en rolig liten utpost, men så feil kan man virkelig tro. Jeg har vært naiv som trodde at her rådet fred og fordragelighet, og dette var et trygt sted for barnefamilier. Men neida, det er noen som da klarer å ødelegge idyllen ved å da bedrive tiden sin til kriminalitet i stedet for å få seg en ordentlig jobb. Unnskyld meg for at jeg sier det, noen vil kanskje finne denne posten litt på kanten, men jeg opplever at jeg blir mer og mer kynisk og ser ting fra en helt annen siden, etterhvert som jeg bor her i Oslo. Slike tilstander skal man lete etter lenge. Men det er jo som jeg sier, det er jo en rikmanssykdom (om man kan kalle narkomani for en sykdom). Norge topper alle lister (salgs?) når det kommer til antall narkomane og overdoser. Jada, hurra for Ola Nordmann. Det paradoksale er at jeg tror det er flest utledninger som vinner på dette, ved å være de som selger, kanskje står det en norsk bakmann bak, men også i dette tilfellet så jeg at det var en mørkhudet som solgte til en nordmann. Det er fort gjort å trekke konklusjoner og ikke minst generalisere når man er vitne til slike ting..

Vel, dette får være min borgerplikt, å opplyse alle som leser min blogg om dette. Det var vel et antall på ca. 13?:P Legg gjerne inn en kommentar om du er veldig uenig eller om du er enig...

Jeg vurderte på et visst tidspunkt å ta bilde for så å legge det ut på nettet, men for å si det slik så var det ikke som å se på noen som var i kassa på Rema. Dette gikk rimelig kjapt for seg og vår nye landsmann stakk raskt hjem (vekk) igjen igjennom noen busker. Kanskje for å møte neste kunde? Er det virkelig slik at mange innvandrere tyr til slike midler for å tjene penger?

Ingen kommentarer: