17.04.2009

helg, men egentlig ikke...

Neida..for jeg har da klart å si ja til å jobbe i morra kveld. Men, ett par ting som spiller inn... a: hjemme alene og hadde ikke noen særlig planer (tenkte å sitte hjemme, kope, spise mat, kanskje drikke litt brus, spise litt godteri og se ett par filmer) b: tjener ikke penger på å sitte hjemme c: tjenger penger på å si ja. Konklusjonen, man tjener penger av å jobbe. Jeg får vel helgatillegg også. Det liker vi.

Etter en lang uke har jeg nå plassert meg i vinduet, karmen er dog 10 cm for liten, så litt av rompa henger litt utenom, veldig ubehagelig, men utrolig behagelig med sol og skyfri himmel. Kunne selvfølgelig kledd på meg og tuslet ut i parken, men det gjør jeg da ikke. Da hadde jeg jo ikke kunnet høre på musikk eller skrevet dette. Så, konklusjon nummer 2 i dette innlegget, er at det passer meg bra å sitte i sola i vinduskarmen som er litt for smal.

Det var denne lange uka da.....jobb fra 07 hver dag. Litt for tidlig for b-mennesket Elisabeth i grunn. Men det har da gått. Etter en litt røff start på uka endte den med en bra arbeidsdag med bra energi. Ikke dummeste. Neste uke blir det 07 hver dag også, men i det minste slutter jeg 12 hver dag. Ikke så dumt det heller. Ellers, spørs om det blir litt senere på mandagen, men men. Det går vel greit.

Jeg må vel også meddele den sensajonelle nyheten, jeg har lyst til å reise....sjokkert?
Planen er å skrape sammen litt oppsparte midler å finne noen billige billetter ut i verden. Eller mer spesifikt, Europa. Kaaaanskje Italia hadde vært fint i mai?! Sitte på en piazza og nyte en kopp god kaffe mens man ser på mengdene strømme forbi, tilsynelatende uten mål og mening, men like fullt, med mening. Har lenge kunne tenkt meg Italia og Roma, så nå håper jeg at det kan bli.

Det var en liten oppsummering fra vinduskarmen. Enn så lenge.....

Ingen kommentarer: