22.04.2009

Ting fra jobb.....den forsvunnede dass-kosten!!!

Selv om det er kjempe lite spennende å jobbe der jeg jobber for øyeblikket, har det sine høydepunkt...her forleden kom vaskemannen og jeg lurte litt på hvorfor han hadde rappet dokosten fra dass...for å si det på denne måten, så er det bare jeg som jobber der og om det ved formoding skulle være NOEN som hadde spredd blomster der inne..(vel, ikke vanskelig å vite hvem?):P

Han er da portugiser, skjønner minimalt med norsk, og enda mindre engelsk, gjør de ikke alle? Og tror at jeg snakker spansk. Så her har det tydeligvis skjedd ett eller annet på det kommunikative planet som ikke helt var etter planen..:P Jeg forsøker da på dårlig engelsk (har dere lagt merke til at folk, som meg selv, som er habile engelsktalere, degraderes til middelmådige engelsksnakkere i samtale med folk som snakker lite eller ingen engelsk??), i alle fall så er det dette som skjer...jeg plundrer i vei på engelsk (dårlig), norsk og spansk samt tegnspråk (kolossalt til gestikulering på et lite tidspunkt). HVOR HAR DU GJEMT DOKOSTEN?????? No comprende.....!!!

Jeg prøver mitt, men det ender bare opp med at de som står rundt meg oppfatter situasjonen og komikken i den og ler...

DET som er det komiske med dette, er ikke at jeg prøver å spørre denne mannen om hvorfor han har tatt dokosten, eller hvor det har blitt av denne....sånn "just in case needed".

Det som skjer er at samme vaskemannen kommer bort til meg og spør..."hvor er vaskekosten?"....HAHAHAH....dette var ett par dager etter, jeg trodde jeg skulle ramle av jordens overflate et lite sekund..haha, det var så utrolig komisk at jeg måtte le litt for meg selv...her snakker vi kommunikasjon. Han hadde tydeligvis ikke skjønt et pøkk av det jeg prøvde å forklare han her om dagen....

Nok om do-koster, nå er det senga....enn så lenge.....

Ingen kommentarer: