28.12.2009

Det var ca den jula...

..og bare ei uke til jobbing...

Kort oppsummering for de som gidder å lese...

Panikkslagen (ikke i ordets bokstavelig forstand kanskje, men litt lettere bekymret) for at juletre og alt skulle være på plass julaften, begynte min jul...skolen slutten 18. deretter var det julegaver som skulle på plass, julebakst, juletre, gardiner og julemat. Etter litt hit og dit, kom alt seg i hus. Nå har vi vel et tre som har mistet alle barnålene sine tenker jeg..håper i det lengste at det kan vare over nyttår..det skal få litt etterlengtet vann i morra..så satser man på at juletrær (egen sort), har et eget lite vannreservoar inne i seg.

Julaften gikk jo rimelig stille og greit for seg..slo til med ribbe og det som hører til. Blei bra denne julen også..for ett par år siden mekket jeg ribbe for første gang til stor applaus og beundring. Nok en gang, ingen hjelp behøvelig her i gården. Dette kan jeg.

Det ble litt mindre pakker enn tidligere, men fikk dratt i land masse fint og flott. Så takk takk for det....må vel innrømme at det var noe som gledet mitt hjerte mer enn andre ting menmen..sånn er det vel bestandig...

1.juledag slo jeg til med pesto og baconsurret torsk (ovnsbakt), med potetpure, spinat og grønnsaker..namnam...:)

2.juledag dro vi oppover til Meråker, hvor vi for tiden befinner oss....har fått truffet litt kjentfolk, alltid trivelig..selv om jeg ikke kan skryte på meg den største omgangskretsen lengre her i bygda, er det alltids noen gode gamle som man kan treffe..trivelig:)

Drar tilbake til Oslo onsdag....det skal bli godt å få ett par dager før skolen starter...heldigvis er det jo ikke lenge til vinterferie..:) (Here we go again..:P) Men gleder meg forsåvidt til å begynne på igjen..det er godt med fri, men det blir jo litt kjedelig i lengden.

Nyttårsaften er ikke helt planlagt, i beste fall blir vi tre stk:P Haha...sånn går det når man ikke helt planlegger..men jeg tror uansett at det blir trivelig jeg..:) I år skal vi gå til innkjøp av mer en "frøskjerringer" :) Fint nok det, men smeller dårlig.

Enn så lenge og til neste gang, take care:)

Ingen kommentarer: