18.12.2009

En høst har gått...

..så da er det klart for juleferie..min aller første juleferie som jobbende..Og jeg nyter det, nesten før den har startet.

Høsten har vært interessant på mange måter, den har vært utfordrende på andre måter, den har vært litt slitsom, den har vært spennende og den har vært en høst som har bydd på mye nytt, på flere plan.

Nå er høsthalvåret ferdig og jeg sitter her med 2,5 uke med juleferie. Jeg må jo ærlig innrømme at jeg synes den er sånn rimelig passe fortjent. Som ny lærer er det nok litt mer å sette seg inn i og man blir kanskje sliten på andre måter enn de som har vært i gamet en stund. Ikke vet jeg, men det er i alle fall antagelser jeg har. Tiden har gått fort, selv om tiden til tider har virket som et stillestående urverk..som trenger olje til maskineriet for å bevege seg en runde....den manglende oljen...ikke den siste dog...

Vel, nå skal jeg ikke svartmale situasjonen eller jobbing. Trives godt på jobb, mange trivelige mennesker, hyggelige foreldre og snille barn (som regel). Har også kommet litt mer inn i ting og føler man får litt mer grep på situasjonen. De er rimelig små enda...og litt usikker om det er barnetrinnet som er min greie i lærerlivet....nå vet jeg ikke engang om det er lærer jeg egentlig vil jobbe som..men enn så lenge..:)

Juleavslutning i dag og pakker fikk jeg også..både fra elever og kolleager. Hyggelig..jeg gav også TO da...så jeg var også litt snill..

Nå er det ferietid..og slarafenliv (skulle man tro), men som eier av ny plass som ser ut som et dass for øyeblikket, har man vel ikke råd til å slappe helt av. Noen malingsstrøk må til og det er en del som står på gulvet som må ut av poser og esker. Men det går tross alt fort når man først setter i gang.

I kveld er det duket for Stand Up og middag og venninne...en liten fest?? Ikke vet jeg....i morra blir det middag med Anna, noe jeg gleder meg til, siden jeg ikke har sett dama på et halvt år...:)

Så.....enn så lenge...

Ingen kommentarer: