23.06.2010

Book club....

Kanskje ikke helt Jane Austen, men vi leser i alle fall bøker.

Over en øl, en vakker kveld, på Dattera, satt tre stk og alle var veldig enige i at de lenge hadde ønsket å være med i en boksirkel, hvor man kunne diskutere/lese bøker. Litt faglig påfyll, men også sosialt. Dermed ble Boksirkelen dannet. En liten bokklubb, bestående av seks forskjellige hunnkjønn. Venner av venner og venner. Til nå har vi møttes tre ganger, det vil si at vi skal møtes for tredje gang i dag, hos meg.

Vi har vel ikke helt funnet ut hvordan vi skal legge opp løpet, men vi har en slags demokratisk måte å velge bøker på. Vi har vel ikke helt funnet fasongen, som nevnt, så det har blitt en klassisker, en bok om en som strander i en båt sammen med en tiger og til slutt ei novellesamling. Jeg regner med at vi har smakt på de ulike genrene litt nå, så nå er vi mer eller mindre klare over hvordan vi vil ha det.

Moro er det. Det blir mye løst og fast, men vi er faktisk flinke til å snakke litteratur også. Det er ikke alltid man snakker utelukkende om den boken man leser, men det er uansett fint å dele erfaringer med andre når det kommer til noe som opptar oss.

Jeg har alltid lest mye bøker, og har vært veldig flink til å lese mye...det ble litt stillstand på fronten da jeg studerte, men har heldigvis tatt opp igjen lesingen. Noe jeg er glad for. Om du leste den forrige posten kunne du også lese dette. En liten liste fikk du også.

Her kommer også en liten liste over hva vi har lest, noe som da ikke er så mye (ennå),
- To Kill a Mockingbird av Lee Harper
- Life of Pi av....
- I Wish Someone were Waiting for me Somewhere, av Anne Gavalda

Nå er jeg spent på om min indiske Vindaloo taes godt i mot (kanskje for sterk for enkelte?), personlig har jeg troen (syntes ikke vindaloopastaen ble for sterk, for mitt vedkommende kunne jeg godt hatt i ett par chili til, tre holdt ikke). Lager også hjemmelaget Peswari nan...namnam...håpa smaka bra!

Da får vi se om vi finner vår form etterhvert. Men en ting er i alle fall sikkert, at hadde det ikke vært for en vakker kveld på Dattera i fjor, så hadde jeg ikke sittet her og skrevet om den vidunderlige boksirkelen jeg er med i. Da hadde jeg lett etter andre som ville det samme, men mest trolig bare latt det være og lest bøker for meg selv og diskutert de med ingen.

Ingen kommentarer: