21.06.2010

...her i midten...

..av landet har det regnet de dagene jeg har vært her.

Sommerferien min startet med tur til Meråker. I god tro om at vekterstreiken skulle affektere min sene avgang til Værnes, møtte jeg opp i god tro om lang kø i sikkerthetskontrollen. Jeg må ærlig innrømme at 2,5 timer var mer enn nok tid. Jeg tror jeg sto ca. 5 minutter i kø. Fikk tid til å kjøpe meg ny bok ("Eat, Pray, Love"). En bok jeg faktisk har tenkt å lest en stund, men siden ARK var så snill å selge den til 69,- trengte jeg ikke å tenke mer på det. Så langt er boken veldig OK (jeg har da kommet til side 80). So far, so good.

Som listemennesket jeg er, som du har fått med deg om du har lest noen av de tidligere innleggene mine (om du er en av de tre som følger med på bloggen), så vet du dette fra før. Og du vet at jeg liker å referere til deg som du. Da blir det litt mer personlig for meg som skriver. Da føler jeg i det minste at jeg skriver til "noen" og ikke et "det". Jeg tror vel egentlig at det er svært få som har lagt denne bloggen til som favoritt eller bokmerket den på noe vis. Men jeg kan late som om i det minste. Jeg synes også balansegangen - være personlig - ikke for personlig - noen ganger kan være litt vanskelig. På et vis blir jo denne bloggen en forlenget dagbok (noe jeg ikke har ført på mange år). Nok om det. Her kommer uansett den listen jeg skulle skrive...en liste over bøker jeg har lest i det siste. Dette blir nok veldig interessant skal du se. Kronologisk (fra sist lest til først, så langt jeg husker).

- Hodejegerene
- Det tapte symbol
- Life of Pi
(innemellom her har vi "The God of Small Things" som jeg ikke får lest videre i, det er bare en av disse bøkene som man ikke klarer å lese ferdig, og "I Wish there were Someone Waiting for Me Somewhere", eller noe i den duren av Anna Gavalda. Denne skal da være ferdig lest til onsdag, så jeg tror jeg må kjappe meg litt på den, siden jeg også har lest tre bøker i mellomtiden. Dette er da til den fabelaktige boksirkelen jeg da er med i, eller var delaktig i å starte opp over en pils på Dattera te Hagen for en tid tilbake).
- Hundene i Riga
- Studio Sex
- To Kill a Mockingbird
- Morder uten ansikt
- Panserhjerte
- Sprengeren

Vel, dette er noe av de jeg har lest i det siste. De jeg har lyst til å lese er...


Morgen i Jenin, Utskudd og Små Kriger av samme forfatter, Seierherrene og Vidunderbarn og hotellet på hjørnet av bitter og søt.....

Kanskje blir du inspirert selv?

Kanskje kommenterer du dette?

Kanskje regner det der du er, for her i midten av landet, regner det.

Ingen kommentarer: