03.01.2012

Edinburgh - nyttårshelga 2011...

H a p p y n e w y e a r :)


På litt kort varsel fant vi ut at vi skulle ta turen over den lille dammen. Fin måte å slippe "stresset" med: hva skal man spise, hvem skal man henge sammen med, hvor skal man sprette champagnen osv osv...

Edinburgh viste seg å være en utrolig sjarmerende by, med kjempe trivelige mennesker. Og ja, vi prøvde haggis. Det viste seg å være en mindre sjarmerende og trivelig opplevelse. Vil ikke anbefale dette. Har du samtidig drukket litt og det er en overhengende fare for at du merker det neste dag, er det siste du vil å våkne opp litt muggen med sauesmak i kjeften. Anbefales ikke. Men samtidig. Nå har jeg testa det. Sau.

Byen var dekorert fra topp til tå i lys og andre dekorasjoner. Et koselig julemarked med mulled wine og crepes fikk smaksløkene til å renne og vi gikk fra bod til bod:)

Ellers - fikk også hørt sekkepiper "live". Det var egentlig helt fantastisk og stilig. Jeg tror de har fått et litt ufortjent dårlig rykte. En gjeng med glade gutter og jenter (menn osv) ledet an fakkeltoget som snek seg gjennom hele byen:)

Alt i alt. En super flott tur. Anbefaler alle å ta turen. Fra Oslo tar det litt over en time. Men ikke reis med Ryainar, det er jo bare kaos. Tror jeg sier det etter hver tur jeg har hatt og flydd med Ryanair. Fikk ikke sitte sammen på flyet en gang....MEN jeg lurte dem, for jeg hadde med meg TO bager ombord. HAHAHA - Suckers!

Ingen kommentarer: