07.10.2008

My name is....om minstetakst ved taxiturer....hmmm!

Stig Holmen..

Det var jo en søt liten reklame for ...ehm..var det Taxi eller var det gulesider? Hm..jeg må ærlig innrømme at det passerte meg raskt forbi. Tingen med reklamen var at en taxisjåfør viste utrolig god service ved å finne adressen til en mann, "My name is Stig Holmen" ved å sende inn en sms..
Poenget mitt er da at...jeg misliker Oslo Taxi. Ojoj, jeg er klar over at den kom ganske bardus på her nå...la meg forklare hvorfor.

Du har vært ute på byen, det regner og blåser, du er keen på å komme deg hjem så snart som mulig. Dette både for å unngå å tusle igjennom Grønland, hvor de ikke bare selger sjokolade på Deli De luca for å si det på den måten..du har også lyst til å unngå å bli voldtatt, du regner da med at du setter deg inn i en trygg taxi (for all del, unngå pirat taxi!). Du unngår også regn og vind. Du kommer frem til destinasjon hjemme og ser at taxtameteret er på 118,- kroner...NEI! vent.....du må se en gang til..plutselig er det noen (taxisjåføren) som har trykket på den magiske (minste takst) knappen og du er plutselig oppe i 159,- Jeg må si at jeg stiller meg veldig skeptisk til dette og dette er noe jeg nå da har opplevd to ganger...begge gangen på en lørdag. Jeg lurer på om dette er lov? Jeg kan ikke huske at dette var aktuelt i Trondheim, back in the day?

I alle fall..utrooolig irriterende og jeg må igjen si at jeg stiller meg tvilende til legitimiteten til dette.....

Ingen kommentarer: