18.12.2008

Filmomtale: Eagle Eye



Dette er en film som vil mer enn hva den faktisk får til. Utgangspunktet og selve plottet er egentlig ganske bra, men gjennom hele filmen føler man at den vil så mye mer.

Filmen tar utgangspunkt i kopigutten, Jerry Straw, som sliter med å få endene til og møtes. Han får en mystisk oppringning som starter ett spill av en annen dimensjon. Hvem trekker i trådene og hvorfor akkurat Jerry? Hvem er stemmen i den andre enden?

Filmen ble for meg "all over the top" og klarte dermed ikke å engasjere meg. Selv om jeg liker filmer med litt action og litt high tech her og der, så var dette altfor mye, selv for meg. Ut i fra trailere jeg har sett, så virket den veldig spennende. Men, som nevnt, så ble det litt for mye av det gode, jeg synes også den trakk litt ut, de kunne lett ha kuttet ned med 20 minutter...jeg liker personlig ikke Shia LeBeuf såååå godt. Selv om han har spilt i en del ok filmer, som f.eks "Transformers" og "Jumper"...(neiii...ikke Indiana Jones!!). Jeg synes han har ett uttrykk og ja, det er ett eller annet jeg ikke helt liker. Ingen stor skuespiller for å si det sånn. Nå kommer vel neppe denne filmen til å stikke av med noen gyllne statuetter i nærmeste fremtid.

Jeg vil gi denne filmen terningkast 3, nettopp fordi den trekker ut, den vil så mye, men får det ikke til, dårlige skuespillerprestasjoner osv osv. Det virker som om de har rotet sammen et knippe av mer eller mindre kjente skuespillere, som ikke klarer å dra lasset. Men klart, når manus ikke er bedre, kan man da ikke forvente stor mer heller.

Ikke se denne med mindre du har to timer å slå ihjel, er jææævlig bakfull, eller om du kjeder deg heeeelt vanvittig. Jeg synes oppriktig talt dette var bortkasta tid. Ikke for at den var såååå grufull og trist, men rett og slett fordi det kunne blitt så mye bedre og plottet er egentlig godt. Men alt var så dårlig gjennomført....Men dette er meg da...

Her kan du lese VGs anmeldelse av filmen.
Se hva Dagbladet mener her

Ingen kommentarer: