06.12.2008

Gaver til han og henne..HVA skal du kjøpe?

Det er ofte vanskelig å vite hva man skal kjøpe i julegave til hverandre. Du må finne den perfekte gave. noe den andre personen ikke har fra før, noen den andre personen trenger og noe som er praktisk, men personlig. Alle vet vi at dette ikke bare er vanskelig, men så og så umulig. Derfor må jeg da le, når VG i år som andre år, kommer med sine sikre tips for hva du skal gi i julegave.
"Her er årets hotteste juletips..."

Tips til kvinnen:
1: undertøy.

Hadde jeg fått ett undertøysett så tror jeg ikke at jeg hadde blitt særlig fornøyd. Ikke fordi jeg a: bruker undertøy b: liker undertøy men rett og slett av den enkle grunn at dette tror jeg kanskje ikke menn bør drive med alene. De er litt ute i åpent farvann. Jeg hadde ikke blitt glad for et plommefarget undertøysett (plomme er da visstnok årets farge!). Sorry slik er det. Er det bare meg eller er det flere som er i samme bås?

2: reise

Dette var faktisk ett av de bedre forslagene de kom med. Jeg hadde ikke foraktet en reise. OG det er faktisk noe av det jeg ønsker meg, men også det jeg vet jeg ikke får. Sad but true....

Videre forteller da VG at til mor og far kan man kjøpe klær. Jeg vet da søren jeg. Det er kanskje bare mine foreldre som ikke er de mest motebevisste her i verden og som da ikke følger med på trenden? Strikkeplagg meg her og der sier jeg. Synes jeg ser for meg min far i en strikket gardigan og et eller annet løst skjerf dullet rundt halsen. GAAY! (det vil si nei..). Om ikke dette var helt riktig kan man vel også safe det med en eller annen konsoll (og legg merke til at i år som i andre år, mener da VG at dette skal være forbeholdt gutter/menn). Likestilling?

Det er vel bare å konkludere med at det er vanskelig å finne den ene "rette" gaven. Men jeg tror kanskje det handler litt om å ville glede, det trenger ikke koste all verden, men så lenge det er fra hjertet. Vel, nå har jeg da ikke brukt denne strategien selv, enda..men så er jeg ikke ferdig med alle gavene heller da. Uansett, det finnes vel ikke noe som er rett og galt, og vi lever uansett i en overflod og vi trenger ikke noe av det vi får i gave, selv om jeg skal være den første til å innrømme at det er moro å både gi, samt få gaver. Men trenger jeg det? Njaaaa..

2 kommentarer:

Anonym sa...

Mine bønner er hørt!!!!!!!!

Anonym sa...

Plommefarga undertøyssætt e jaggumætj nå æ vil ha heiller næi, haha:D