01.12.2008

Sist sett - sist kjøpt...!

En liten oppdatering på filmfronten....blir betraktlig mye mnindre filmseing etter at jeg slutta ved kinoen..:( Buhu! Men, får da sett noe....

Madagascar - Escape 2 Africa.
Oppfølgeren til 1'ern (naturlig/logisk nok....). En søt og morsom film som jeg tror alle kan ha glede av. Igjen er humoren og innholdssiden mer rettet mot et mer voksent publikum, slik vi ser i de fleste animasjonsfilmer. Det er ikke så mye å si om denne filmen, men om du liker animasjon og du likte film nummer en, så kan du enten se den på kino, pass på å se orginal versjon, det vil si at sjansen for at det er barn tilstede er minimal, helst sent på kvelden (da har barna lagt seg) og unngå helg..da er barna skrekkelige tilstedeværende på kinoen..uansett tidspunkt.


Narnia - Prince Caspian å ett eller annet. Film nummer 2....det har gått 1300 år? (ca) og Lucy og hennes søsken er tilbake i Narnia, hvor Narnias folk har måttet gå i skjul i frykt for utryddelse. Vi bli med i kampen for å få landet og rettighetene tilbake. Jeg synes personlig den første filmen var bedre enn denne. Men for all del, denne er veldig "sebar". Den kan til tider minne litt om andre filmer i denne type sjanger. En lett blanding av Harry Potter og The Golden Compass. Ikke helt for de minste barna, men en lett blanding av fantasy, drama og humor.....and some løøøøøv <3

Tre siste kjøpte er:
- Transformers.....
- Priceless (fransk film)
og
- Enchanted (denne er det vanskelig å ikke like. Amy Adams er utrooolig sjarmerende i denne filmen)...:) En real gla film..

Nå tror jeg kanskje jeg skal se A nightmare before christmas..ordne noen bursdagsgaver og fundere på hva jeg skal lage til bursdagsmiddag til min kjære...samt bake kake..=) Fine ting å gjøre på en mandag. Min første fridag på 3,5 mndr. Jeg er da uten særlig til jobb, under jobbsøking, uten inspirasjon at the moment. Jeg har som tidligere nevnt kun 35,5% stilling for tiden og er dermed på jakt etter ny jobb. Noe som bør skje ganske kjapt. Litt ork å starte på søkingen så jeg utsetter det litt...men for all del, om det er noen foreldre som leser dette, eller bekymra samboere...(ikke flertall dog..om ikke hybelkaninene telles.)...en bekymret samboer...jaja, whatever...jeg SKAL søke, jeg HAR søkt og ja, jeg TRENGER jobb og JA, jeg VIL ha jobb..så det er bare å roe ned cella..!=)

Nå er det forresten bare litt over tre uker til jul, jeg gleder meg til å komme meg hjem samt feire jul. Det er lenge siden jeg faktisk har kjent at jeg gleder meg. Men ja, det blir "godt" med ribbe, en juleøl til maten, skjenning og duften av jul..noen pakker under treet og gleden ved det å leke julenisse...=) Samt at jeg satser på å treffe noen gamle kjente også..=)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, æ tøkt narnia 2-filmen va bærre så usannsynle my likar innj einer`n! Synns einer`n va meirsom barnefilm, mens d i toer`n tok heilt av! (...hehe:P)
Men æ e enig ti at denj ligne på Harry Potter slash Det gylne kompasset ja, nættopp dærfor æ likt denj så godt å.
Tru d e likast filmen æ ha sjett i år, så langt væffal:)
Lykke t me jobbjakta!

Elisabeth sa...

hehe..=) kvar sin smak..bra det da, ellers hadd det vyrri kjedelig!