17.12.2008

Juleferie!!!:)

Yes, det var det klart....endelig juleferie...ikke at jeg har DEN slitsomme jobben, men uansett, digg med noen dager hvor man har fri, kan sitte i sofaen, under ei varm dyne, en god kopp te og kjøre filmmaraton. Herlig..gleder meg allerede til morgendagen..!!:)

Jeg mangler kun to gaver ca....og disse er jo de vanskeligste, til kjæresten. Egentlig er det jo ikke så vanskelig, men det har blitt vanskelig i alle fall..

Jeg har forresten ikke skrevet ett eneste julekort i år. Jeg har ikke fått sånne gratiskort i posten veit du, men det er sikkert fordi vi har "Ingen uadressert reklame" på postkassa...søren også...ellers blir man jo bombadert med slike.


















(Helgelandmuseum.no)


Teller ned dager til Meråker nå da..må si at jeg gleder meg skikkelig til juleribbe, svisker, en kald juleøl til maten og juletre, julegardiner...det er pent lite i denne leilligheten som minner oss om at det snart er jul i alle fall. Har i det minste en stk lilla duk, 10 stk lilla telysholdere...6 røde telysholdere...ja, og det var vel det hele..meeeener jeg har noen servietter preget med noen engler...ja, for å ikke glemme den ene remsen med julekuleropplegg. Sånne småkuler i orange (rødt??)...som jeg har dandert pent og pyntelig rundt ei hylle. Det ble ikke særlig pent, men man tager det man haver....(I nøden spiser fanden fluer..osvosv.) Så man kan trygt si at man gleder seg til å komme i litt bedre julestemning. Selv om dette da nødvendigvis skjer på selveste juleaften, tror jeg nok det går bra.

Som du skjønner er det da ikke særlig mye håp for denne jula...Litt kjedelig må innrømmes. De foregående to årene i Trondheim hadde vi jo de lekreste juletrærne. Som sto ranke i stua vår. Det var utrolig digg å kunne kjøpe store juletre på ca 2,5-3 meter. Med en høyde under taket på ca 4-5 meter lar jo dette seg gjøre. Må innrømme at man savner dette litt..men samtidig så har vi jo plass til et minitre her, så det hadde jo vært mulig:P

Endelig ferie ja..det var vel dette som var poenget. Morgendagen skal sløves vekk, samt en liten førjulsmiddag med min bedre halvdel...før fredag blir en liten samling..får også besøk av Anna..de bli sååå trivelig å treff igjen litt gamle kjente=) En liten fest er vel heller ikke å forakte..

Så, inntil videre...see yah!

Ingen kommentarer: