02.01.2009

Nerdefaktor? Elisabeth presenterer TV-serier! A-F

Dette har jeg tenkt på en lang stund.

a: fordi jeg liker lister (autistisk trekk jeg har)
b: fordi jeg er litt nerd (sånn helt inni meg)

Jeg hadde tenkt å presentere en og en serie, men det hadde kanskje tatt litt for lang tid? I stedet skal du få dem i rekkefølge, egentlig burde de vel være alfabetisert..jeg får se hvordan det går. Mest sannsynlig, med tanke på at listen kommer til å se bedre ut om det er en viss orden. Her kommer noen....for at du skal orke å lese hele lista kan jeg ikke skrive om alle på en gang...:P

30 Rock

Dette må være en av de morsomste seriene på lenge. Dette handler om 30 Rockefeller, New York. Tina Fey står bak denne serien, som høster gode kritikker i USA. Du kan vel også se den på nrk3 om jeg ikke tar helt feil. Her lages det tv-show til den store gullmedalje..du har de bortskjemte stjernene med sine stjernenykker, du har sjefen, du har intriger, du har i det hele tatt det meste. Jeg gleder meg til serien begynner på etter jul, for dette er moro:) Har du ikke sett på den, så anbefaler jeg deg på det sterkeste en titt...du kommer ikke til å angre:) (det spørs om du er skikkelig teit og har dårlig humor og tar sterk avstand fra alt som har med USA å gjøre...om du er en sånn person er det vel egentlig ikke noe håp for deg, så da kan du vel rett og slett drite i å se på den også...! Følte denne kommentaren var på sin plass og at den også, ikke minst, var veldig saklig!)

TV.com

Desperate Housewives
Dette er en god gammel serie. Kjent for mange. Den handler kort fortalt om fem amerikanske husmødre. Vi er vel nå inne i den 5. sesongen...Uansett - i den nye sesongen har det gått 5 år og barn har blitt fødd, andre ting skjer og så vider og så videre. Serien er semi-morsom...jeg husker jeg ikke fulgte med i starten, men endte opp med å måtte skaffe meg de 2 første sesongene...siden den gang har jeg fulgt med. Veldig OK serie!:)

Her kan du lese litt om den, om du ikke kjenner til serien..
IMDB
TV.com

Dead like me
Denne serien føler jeg kanskje er blitt litt glemt hos det norske publikummet. Men den er svært morsom på en mørk måte. Det handler om avgåtte mennesker som har som mål å hjelpe folk med overgangen fra den levende verden til de dødes verden.....Hovedpersonen ble drept på en litt besynderlig måte og det legger opp til en litt bisarr setting. Jeg kan godt anbefale denne serien om du liker litt mørk sarkastisk humor. Den ble først vist på amerikanske tv-skjermer i 2003, men jeg er usikker på om den har gått på noen norsk kanal, jeg tviler. En mulighet for deg er å kjøpe samleboks eller noe i den duren. Foreslår ikke ulovlige ting som f.eks å laste ned:P FYSJ! For hvem gjør vel det?

(c) showtime

TV.com

Fringe

Fringe er det nyeste tilskuddet..
Fringe handler om en undergruppe av FBI (mener jeg) som skal løse noen litt mer paranormale problemer enn mord og bankran. Det hele skal nøstes sammen etterhvert og det hele bunner ut i noe som kalles for "The Pattern". Serien har høstet gode kritikker og vises på TVNorge her til lands. (skal vises..) Litt X-files aktig, men samtidig litt mer "moderne" på et vis. Ikke særlig skummel på noe vis, men helt greit spennende.


Her kan du lese om TV-serien:
IMDB

TV.com

Følg med neste gang, da kommer det flere..men jeg tror du ikke klarer å bite over mer i dag..så fordøy dette, kanskje fikk du noen gode tips til ting du kan gjøre om du a: skal lese pensum b: bare jobber 35% c: ikke har jobb i det hele tatt d: har en kjip jobb som lar deg surfe på nettet og lese tull som dette
Flere som blogger om dette...blant annet fant jeg en her, Tapeworthy

2 kommentarer:

Anonym sa...

haha..du e søt ass ;)

Godt nyttår by the way!

klem
Mai-Karin

Ida Bebida sa...

digger dead like me!!!