17.08.2008

"Prom Night" - dette har vi sett før..


http://iconsoffright.com

Prom Night.....

Det er kvelden alle har ventet på, High School er over, konge og dronning skal krones. Denne kvelden blir derimot ikke slik de seks vennene hadde håpet.

Dette har du sett før, plottet er også veldig enkelt og skuespillerne forutsigbare. Dette minnet meg om en blanding av "I know what you did last summer" og "Scream...". Dette hadde jeg sett før....en morder er løs og folk forsvinner like fort som Anne Kat Hærland slenger dritt om Dorthe Skappel, med andre rimelig hyppig...Donna fikk familien sin myrdet for 3 år tilbake og marerittene plager henne om nettene. Vil hun oppleve det samme på nytt?

Filmen er forsåvidt grei nok, en helterolle i den smarte politimannen, en skrekkslagen, uskyldig jente i Donna, ...en snill kjæreste og en slem psykotisk morder...og dumme venner i resten av bønsjen. Du skjønner hva som skjer FØR du har sett filmen, noe som er greit for en hjernedød film som dette...ikke særlig mye å tygge på her nei. Men om du liker sånne slasher, ungdomsfilmer - for all del, da kan det jo hende at denne filmen er noe for deg..er du også bare ute etter enkel underholdning en søndagskveld, er dette en film som passer deg..men du er herved advart, det er skikkelig elendig. Det verste er at den kan se ut som om den faktisk er litt "påkostet", da tenker jeg ikke i form av spesialeffekter, det hadde jo tatt seg ut, men i forhold til antall statister, location og filming osv..men hva vet vel jeg?

Jeg gir vel denne filmen en 2'er...selv om jeg skvatt ved gjentatte anledninger:P

Ingen kommentarer: