03.11.2008

Mandag, lånekasse og klokketro på eget talent!!

Hurra hei og hopp...

Jeg ønsker meg Wii...har kun spilt det to ganger! men det er fryktelig morsomt, så det hadde ikke vært å forakte.

Jeg frykter forresten at jeg kommer til å raide YouTube etter videoer jeg kan legge ut på denne siden, fant jo som nevnt i gårsdagens innlegg, ut hvordan man gjør dette. Det var ikke sæærlig vanskelig, men uansett, alt må jo læres.

Nå løser det seg kanskje litt med jobb etter kontrakt går ut også, og den jobben krever ikke at man må stå opp halv sju hver dag, for her har man også vakter som starter senere. Jeg krysser fingre og satser på at jeg kommer inn i varmen. Slik har jeg iallefall fått en bra arbeidsgiver, tror de kommer til å ta vare på meg om jeg selv ønsker det. Spørs hvilken % stilling jeg får da, men men..Burde jeg søkt som lærer, tenker jeg da i mitt stille sinn...? Ikke svar, forresten. En utdannelse er jo uansett noe verdt, og jeg tenker at jeg kan bruke den til noe smart noe, en eller annen dag. Men faen heller, jeg er da 24 år...og skal da mest trolig, om det ikke skjer noe spesielt, jobbe til jeg blir 67 år. Rask hoderegning kalkulerer da med at dette tilsvarer 43 yrkesaktive år. Det er jo et helt liv for å si det på den måten. Så jeg stresser eeegentlig ikke. MEEEN jeg har jo lyst til å bruke min kreative side til noe også...denne fantastiske skribenten må jo kunne brukes til noe annet enn å smøre baguetter tenker jeg da..jeg har klokketro på at noen før eller siden må oppdage mitt talent og umiddelbart spørre om jeg vil ha en egen kolonne i Dagbladet (jeg vet det er mange gjøker som jobber for slike magasin, så det er vel plass til meg også?). Så dere er herved advart. Eller burde man heller satse på noe annet enn tabloidene? Hm...vel, mine løsslupne slengbermerkninger og skeive kommentarer passer kanskje best inn i kulørt presse? Så her jeg sitter og er bombesikker på at noen vil oppdage meg, får jeg heller konse litt om å faktisk tjene penger til livets opphold...

Ja, jeg er da forresten gjeldsslave til 2028 (dette kunne Lånekassa fortelle meg idag). Jeg synes ikke det var så ille å være slave i 20 år frem i tid..det er jo faktisk 300.000 i lån som skal nedbetales..Men vent nå litt...glemte å si at 244.000 er renter og utenom det kommer det faktiske lånet..så det er vel snakk om litt over en halv mill i løpet av 20 år som skal til Lånekassa...det første avdraget skal da betales innen 15.februar 2009 (6882,-). Jeg tror nok jeg burde begynne å studere igjen..Kjente jeg blei litt svett i panna..menmen...får snakke litt med dem, så ordner man en grei avtale på et LITT mindre beløp i kvaralet. Jeg jobber som cafemedarbeider og ikke skipsreder!

Ingen kommentarer: