27.11.2008

Finnenoverskrift.com

....en liten oppdatering...Jeg har rukket å bli 25 år osv osv. Bla bla bla...

...julegrana på Grønlands Torg har kommet opp, den ser slik ut, og ja, jeg blir også pinlig berørt på granas vegne. Selv om bildet ikke taler granas sak, så må jeg ærlig innrømme at det ikke lignet grisen (det såg heilt forjævlig ut for å sei det sånn). Stakkars gran sier jeg bare..dere kan bedømme selv...

....en annen morsom sak, er DENNE informasjonen som er å finne på Grønland T-bane. Jeg gikk forsiktig frem og knipset bilde. Det sitter da en fyr med og selger bara bara, Lebara, eller ett eller annet abb. til folk som skal ringe venner og bekjente i utlandet! Han sier da til meg "It opens in a month"....litt lettere sjokkert, forvirret og beklemt, svarer jeg stotrende tilbake, akkurat som om jeg tar bildet av åpningstiden for å sikre meg førsteplassen i køa ved den grande åpningen...som da er....14.11?? eller snart? Jeg har ledd godt av denne lappen flere ganger. Stakkaren trodde nok jeg var skikkelig interessert. Jeg tuslet raskt videre...samtidig som jeg tenkte hvordan jeg på en best mulig måte kunne harselere litt med skiltet og utlendinger som skriver lapper....

.....mens jeg er godt i gang kan jeg legge ved noen bilder fra kveldens hendelser også...dagtid er godt representert...vi fikk Senkveld billetter i gave av AG, Aud Helen og Kållin, så da måtte vi nesten stikke på det. Litt lettere stresset fikk vi en øl i hånda ved ankomst, som vi dog måtte sette i fra oss da vi gikk inn. Det var en helt grei opplevelse, moro å ha vært der, men tror neppe det blir flere turer. Man merker også at det er TV og at det er juks og fanteri hele greia. Men men ....så blei det en tur på Peppes Pizza...najs, hyggelig som han var, servitøren, slo han gjerne av 70 kroner så det blei jo ikke så ille:)


Nå er det senga..min siste ordentlige dag på min nåværende jobb i morra. Fra og med mandag har jeg kun 35% stilling, det vil si, en ny jobb nærmer seg. OOOG ikke minst, jeg er tatt opp som student, så det blir studier fra våren av. Gleder meg litt til det også. Et halvårs pause var greit, men kjekt med litt studieliv igjen, selv om man såklart må jobbe ved siden av. Klarer seg ikke i storbyen uten. Men ser frem til billigere månedskort, billigere trening osvosv. Samt at man må klare å få den forbanna fingeren ut da...finne hobby, trene etc. Men som dere så av forrige innlegg har jeg da begynt å strikke. Jeg har et prosjekt på gang nå også..:) Fin aktivitet om vinteren..

I helga skal vi forresten en aldri så liten svipptur til Køben. Satser på en fin tur over bøljan blå og rolig sjø!:)

Ingen kommentarer: