04.12.2008

frekvens?

Når man prøver å oppretteholde en blogg et visst antall lesere av denne bloggen, krever dette en viss hyppighet på blogginnleggene. Innemellom er jeg rimelig flink og klarer å få ned noe rimelig vettygt, men andre ganger, som nå, vet jeg ikke helt om jeg har noe på hjertet eller om det er av allmenn interesse å lese om dette.

Da kan det kanskje være av interesse å vite at denne uka har gått utrivelig fort, eller? Mandag kom vi tilbake fra en liten Danskebåttur, og denne dagen hadde jeg fri, så var det jobb på tirsdag, deretter fri igjen onsdagen, før jeg var på jobb i dag og skal jobbe i morra også. Da må jo uka gå fort. Det er utrolig hvor mye det hjelper med en liten fridag. Jeg snakket med en venninne og vi begge fant ut at 80-90% stilling var det ultimate. Da har man plass til en fridag i ny og ne, f.eks en dag i uka..ikke les mine to:P Dette er jo uansett bare midlertidig og ikke noe jeg skal drive med resten av livet. Altså det å jobbe for OAS. Jobbe må jeg vel dessverre? gjøre resten av livet, i alle fall inntil fylte 67, om det ikke skjer noe annet. Skulle jeg vinne i lotto, så ville jeg vel kanskje satset på en litt hyggelig jobb, men samtidig jobbet. For det er jo OK å jobbe også! Men en aldri så liten (les: stor) lottogevinst hadde jo ikke vært å forakte.

Men regner med at pengene hadde fått foter å gå på...Er det ikke alltid sånn?

I dag lagde denne kantine (les: CAFEmedarbeideren) hjemmelaget lapskaus til stor jubel på jobb....Hellstrøm snakker jo om denne industrielle maten og alle ferdig poser/pakker osv. Jeg tok han på kornet og bruna til og med sausen heeeeelt selv. Ikke at det er noen IQ bragd å lage en brunsaus, men jeg vedder på at det er maaaange av dere som ikke kan å lage brunsaus. Det vedder jeg faktisk min høyre hånd på!!!!

Hadde jeg kunne valgt yrke, så ville jeg kanskje blitt gourmetkokk, eller konditor.....Det hadde vært noe det..!:) Moro å gjøre noe man liker til yrke....tror de færreste av oss kan skryte av at jobben er så spennende, utfordrende og interessant hele tiden. Alt har vel sine ups and downs skulle man tro. Selv det mest glamourøse yrket er vel litt kjedelig i lengden. Forresten - hvor kult er det å være kjendisfrisør liksom?? Fett, ekkelt kjendishår. DET er noe jeg har lurt på.

Jeg har også lurt på hvorfor det heter hjemmelaget mat når man ikke er i sitt eget hjem og lager maten...

Ingen kommentarer: