24.12.2008

God jul!:)

God jul!


Da var det jul igjen...et lite bilde av ei fin kule..litt ymse pynt på juletreet, men det ble faktisk seende helt OK ut=) i år som i fjor...

Da har vi forvillet oss til Meråker - og nå er det snart middag på gang...julen ringes inn klokka fem og da er ribba klar. Forhåpentligvis med sprø svor. Tilbehør er vel standardpakke for oss som bruker ribbe og den slags...Medisterkaker, sossiser, eplebåter, poteter, brunsaus, sånne små svarte greier som jeg ikke husker hva heter...julepølse og ja i det hele tatt..vi har også hjemmelaget krydderøl, skjenning (for de uinnvidde, dette er da et tynt flatbrød, sukret på debn ene siden, nam nam!!)juleøl, vann, julebrus eller vin om det skulle friste...Har prestert å få brokkoli servert til ribba. Det er faktisk første gang, men jeg oppriktig talt veldig glad i brokkoli til kjøtt og jeg tenker da at ribbe kan vel ikke være noe unntak...kjenner allerede at det er en overhengende fare for at man kan bli mett...deretter blir det da tilslørte bondepiker til dessert...

vg.no

Jula brukes jo mye godt til å spise litt mat og her er det ingen unntak...i morgen (1.dan) blir det da selvfikset laks (pappa's) avec...deretter skal vi faktisk ha elgstek på 2.dan (det gleder jeg meg til) og så blir det sikkert pølse i brød neste dag:P Eller rester eller brødskive..og kjenner jeg meg selv så har man da begynt å gå lei alt som har med julemat o.l. å gjøre.

Satser også på å treffe noen gamle kjente å få tatt en eller annen festen...:=)

Da sier jeg bare "ha en fin fin julekveld med deg og dine" (regner jo med at du leser bloggen min klokka fire på julaften)...skulle du lese den i morra så går det også bra...er jo tross alt jul helt til påske...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Svisker?

Elisabeth sa...

jaaaa!:P:P