03.12.2008

...om baking og heimkunnskap.....

Ta daaaaaaaa....

Verdens beste a la Elisabeth. Synet av den ferdige kreasjonen skremte meg litt. Jeg har aldri sett en rund utgave av denne kaken, noe jeg ikke tror de som spiste den, hadde heller.

Uansett utseende, det som gjelder er smaken, og uansett hvordan vi vender og vrir på dette, så er jeg jo flink til å bake. Men jeg må ærlig innrømme jeg var litt skeptisk da jeg delte bunner og stekte en sukkerbrødaktig klumpete deig som ikke hevde seg like mye på midten som på sidene. Jeg oppdaget til min store forskrekkelse at hele kaka så skulle stekes på nytt, med da dette marengslokket på topp. Hvilket jeg hadde prestert å få litt eggeplomme oppi, har hørt rykter om at eggehviten ikke stivner tilstrekkelig, men jeg vispet i minst 10 minutter og tømte bollen på huet for å sjekke om ting hang sammen, og tilsynelatende gjorde de det og det ble stivt og lækkert...asså marengslokket:P

Når jeg sitter her så kommer jeg til å tenke på heimkunnskapen og det vi lærte der, noe må tydeligvis Sveinhild ha fått innprentet. jeg må ærlig innrømme at jeg likte dette faget
også jeg da..det var vel sammen med tekstil og sløyd, samt gym ett av de morsomste fagene. Og norsk da....jeg husker kampen for å rulle klær, den var stor. Jeg husker også at vi blei kasta ut av kjøkkenet fordi vi flirte for mye...det var også mange hormoner ute og gikk og jeg husker også forelskelser og andre merkelige følelser på denne tiden. Men moro var det og det var nok også lærerikt på sin måte. Nok mimring.

Denne kaken ønsket da min bedre halvdel seg, siden dette var hans YNDLINGSkake var jo ikke presset mindre av den grunn. Ville jeg feile? Men det virker som om han hadde svær tiltro til mine bakekunnskaper, og som alle vet, går tross alt veien til mannens hjerte via magen. Og jeg tror kanskje jeg har funnet veien dere..:P:P Når alt kommer til alt, vellykket kake og hyggelig kveld...(nevnte kanskje ikke at vi feira bursdag?)

Nå skal jeg se en film, spise frokost, jeg fikk faktisk sove til halv elleve i dag. noe jeg ikke har gjort på 4 mndr ca...(i det minste ikke på en hverdag). Men det hadde vært moro å vært på jobb og tjent penger også...lite inntekt av å sitte hjemme..Har søkt på ett par jobber som jeg venter svar på, men for vel slenge inn ett par til senere...om du veit av noen som trenger en smart, oppegående trønder så er det bare å rope ut!!!

Ingen kommentarer: