28.11.2010

Julebakst i boks=)


Selv om deigen er kjøpt på IKEA, så smaker de pepperkaker. Vi hadde en liten bakedag i dag, og resultatet ble karameller, pepperkaker og Sarah Bernard...("Deigen skulle kjevles ut, ikke sprøytes ut..." sitat Espen). Men det ser lovende ut:)

Så litt småsyk i det siste, med feber og greier, har ikke helt gitt slipp ennå, men jeg satser på snarlig bedring. Har også klart å pådra meg forkjølelse. Ikke så rart i grunn. Jeg må virkelig kjøpe nye vintersko!! OG ei ny vinterjakke hadde ikke vært dumt og minn meg på: det ser ikke så dumt ut med lue! Sveisen er ikke så viktig:P Pleier å være flink til å bruke lue, men litt dårlig start på sesongen.

Ellers var jeg på konsert på Parkteateret i går. Var i utgangspunktet litt skeptisk til å stikke ut, med tanke på sykdom og slikt. Men det gikk bra ( selv om jeg våknet opp uten stemme i morrest:P). Trondheimsband som heter 22. Best beskrevet som litt Glampoprock. De overrasket faktisk positivt. Billetten kostet 170,- så hadde de ikke spilt bra, hadde jeg nok blitt litt skuffet. Men man fikk jo valuta for pengene. Hyggelig kveld. Tok nattbussen hjem og klamret meg til veska mi og kikket mistenksomt rundt meg. Ingen som prøvde å rane meg denne kvelden. Så ble det gigakebab (som ligger fint i kjøleskapet i tro om at noen kommer til å spise de, men jeg må nok skuffe den...ingen vil ha deg..)..og det var LITEN kebab. Men de lasser på som om det skulle være snø som skal kjøres vekk. Ekstra ekstra mais.....jaja..ikke var det særlig godt heller...menmen. Kebab har vel aldri vært særlig godt, det er vel mer en mental ting. AH - må ha nattmat.

Så - det var de siste dagene. Litt sykdom og sengeligging, mye søvn, konsert og pepperkakebaking:) I morgen skal jeg ha utvilkingssamtaler, føler meg ikke helt klar for det. Synes det er vanskelig å være ressurslærer og samtidig skulle ha kontaktlæreransvar for ett par elever. Jeg skjønner tankegangen og at arbeidsmengden til kontaktlærerne skal bli redusert. Hadde jeg hatt flere enn fire fra en klasse, så hadde det kanskje hjulpet mer. Jaja, man kan ikke skjønne alt her i verden.

Ingen kommentarer: