20.05.2008

Se som husmora slår til..!

Jeg har da begynt å bake brød. Jeg bestemte meg for at jeg skulle spise mindre brød, men har i stedet gått over til å lage litt sunnere hjemmebakte brød. Fri for sukker og med masse godt grovt mel=) I dag ble det intet mindr enn to brød, faktisk. Det tar litt tid, men har man ettermiddagen på seg er det ikke noe i veien for litt brødbaking.
Har også fått rydda litt ut av skapene ved å bruke mel som har stått i skapet en stund. Brødene holder seg fint på benken i en pose i en liten uke, men som med hjemmebaktbrød blir de fort litt slitne og tørre, men hva har man ikke brødrister til. Oppfordrer alle til å prøve ut dette selv. Nå merker jeg at jeg høres ut som ei skikkelig kjerring:P hehe...men dere, det er noe med nystekt hjemmebaktbrød, det kan ikke sammenligned med kneip fra Rema. Dessuten er det ikke særlig mye dyrere å bake brød selv heller og ikke minst VET du hva som er i brødet. Jeg må ærlig innrømme at jeg forholder meg rimelig skeptisk til brød som holder seg like fine i flere uker på benken.
Så - bak bak=) Moro moro..utrooolig kjedelig å rydde/vaske, men desto bedre med brødskive dagen etter med noe godt pålegg...:)

Ingen kommentarer: