07.02.2011

Bodø calling...!

Da er jeg vel fremme i Bodø og vel så det.

Måtte opp i ørska, ikke normalt å stå opp sååå tidlig. Ja, for noen er faktisk kvart over seks pinlig tidlig. Det er vondt, det er brutalt, det er rett og slett noe du håper er en vond drøm. Sannheten er at du dessverre er "våken".

Opp til Bodø i full fart, sov hele veien, så den turen husker jeg pent lite i. Den varte for mitt vedkommende i ca 20 minutt. Kjempe flotte greier. Jeg liker egentlig å sove på fly jeg.

Fra flyplassen rotet jeg litt rundt, før jeg bestemte meg for å stille meg i taxikø. Flotte greier, bare 87,- =) Det klager jeg ikke på. Tror jeg skal ta litt taxi rundt omkring, bare fordi det er billigere enn i Oslo.

Troppet opp på Bodø Vandrerhjem og fikk rom med en gang. Jeg har enkeltrom, så ble litt overrasket over at det var køyeseng. Som alle vet er det vanskelig å sove i to senger samtidig. Men jeg får heller bare nyte hyttefølelsen. Flott bad, som er ganske nylig renovert ser det ut til. Hyggelig betjening også. Alt dette rakk jeg å få med meg på tre minutter. Trådløst nett er det også. Det klager jeg i alle fall ikke på=)

hihotels.no

Så bars det av sted til bussen og skolen. Litt pinlig presentasjonsrunde og slikt, men ellers gikk det greit. Havnet ved siden av ei hyggelig jente=) Alltid trivelig med nye folk. Så vi allierte oss litt og kjøpte rundstykke sammen.

Innføring i video-og kamerateknikk, intervjuteknikk, fototeknikk ( må innrømme jeg kunne det fra før) og ja, litt generell info o.l. Fikk også en oppgave til i morgen. Da er destinasjonen Helligvær og oppdrag videoreportasje i team. Spennende. Jeg er litt usikker på hvordan det hele går, men det vil tiden vise.

Etter skolen stakk jeg og den hyggelig jenta (like gammel som meg) på Egon og spiste mat og tok en real Nordlands pils. Ikke for å være frekk, men kanskje ikke den beste øl'n i vårt langstrakte land.

En bra dag, med mye input. Litt vanskelig å fordøye alt, men ikke alt for mye nytt og vanskelig stoff, så det har nok gått inn...

Nå er det natta. OPP altfor tidlig i morra også. Halv sju...guri malla. Umenneskelig!!

2 kommentarer:

Tuva Viktoria sa...

Hei, nå har jeg sett på bloggen din. Og ja, dere reiser mye. Men det liker jeg å lese om! :)
Her er en link til min blogg:
tuvaviktoria.com

Klem "jenta med rundstykket" ;)

Elisabeth sa...

Så bra du like det=)

Får sjekke ut din jeg også da:)