14.02.2011

Valentine - en unnskyldning?

Som seg "se og bør" ble det middag i år også. På selveste Valentine's Day. Det eneste jeg forbinder med denne dagen, eller det jeg liker å gjøre på denne dagen (en unnskyldning til), er å gå ut og spise deilig mat. Som i dag. Varmet opp med en drink før det ble nydelig indisk på Jaipur. Ikke noe mer mikkmakkeri enn som så, men mer enn nok spør du meg. Jeg er ikke helt inne i den amerikanske modusen hvor det i dag, som ved andre anledninger, gjelds å spre mest mulig faenskap og sile ut de populære fra de mindre populære. Nå har jeg i det minste ikke den bekymringen, men jeg er litt skeptisk til hele greia.

Så hvorfor går vi ut og spiser denne dagen, spør du? Ja, det er egentlig et godt spørsmål. Men jeg må si som jeg innledet med, at jeg liker å spise ute og at jeg da, på denne dag, får en ekstra unnskyldning til det. Selv om man i grunn ikke trenger noen unnskyldning eller grunn for å dra ut å spise. Det klarer vi jo fint på egen hånd til vanlig også.

Men sånn er det. Ute var vi, hyggelig var det og godt smakte det. Ett år til neste gang. ( I det minste til jeg kan kaste inn Valentine koret - til jeg spiser ute, neppe ett år igjen..).

Happy Valentine til deg, uansett hvordan du har tilbrakt dagen din :)

Ingen kommentarer: