25.06.2009



Oxford Calling.....


Saa langt....Ankom London tirsdags formiddag med alle studentene..deretter bars det til Oxford, ca 1,5 time unna Gatwick...vi kjoerte ogsaa paa "feil" side av veien, noe som alltid er like morsomt...videre gjalds det aa faa alle paa plass hos vertsfamiliene, dette tok da kun 3 timer....gjett hvem som var rimelig sliten? Deretter bars det i taxi til min og den andre norske lederens vertsfamilie. Vi ble godt mottat og fikk da (saaklart?) fish and chips...og boenner..ikke saerlig godt og jeg spiste vel derttil for aa si det paa den maaten. Lite hus, maatte ogsaa dele rom med Alice som hun heter. Sov ikke saa godt den foerste natten.

Dagen etterpaa var det Town Walk og diverse informasjon...tuslet rundt i sentrum og kikket paa diverse...

Dette er faktisk en bro som de bruker i Harry Potter filmen, mye er filmen her....for aa si det slik er det mange staselige bygg og mange forskjellige universitet og colleger....det studerer ca 30.000 her...paa lik linje med Oslo, men byen har bare 160.000 innbyggere...Koselig by forresten....burde absolutt oppleves i sola som turist..det er litt kjedelig at man ikke kan tusle rundt og sette seg ned hvor man vil naar man vil, men forhaapengligvis kan jeg lure med meg min kjaere hit en gang....evnt benytte en fridag....(som er delvis ikke-eksisterende).


Har faatt mitt eget lille rom inntil videre...gaar rykter om at det kommer noen andre over helgen, saa da maa jeg vel dele rom i ca to uker...soevnen kan man vel vinke litt etter, men det gaar bra..

Ogsaa billig shopping paa en kjede som heter PriMark, ikke alt er like fint og flott, men man kan gjoerne noen kupp.....1 bukse, 1 t-skjorte, 1 topp og en gardigan til like under 200 lappen klager man ikke paa. Ganske rimelig med andre ord..

I kveld er det duket for disco, som i gaar, saa da maa man stille opp og vaere vakt....haaper jeg ikke ender opp som dovakt...ikke det som frister mest i grunn, men jeg faar proeve aa snike meg unna....

Inntil videre, Take Care...and please do comment :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Hei!
Leser bloggen din, misunner deg litte grann Oxford, men,men. Steikvarmt i Meråker, er på jobb, Kjell reiste til Ogndal i dag og blir borte noen dager. Vi var hos Bodil og Helge lørdag kveld på surstrømning, fy hvor det lukta og fy hvor mange fluer som landa oppi maten. Men trivelig var det. Skriver mer senere. Ha det fint da!